GREEN B: zrównoważony rozwój według Benettona

Teraz jeden projekt i wspólny symbol opisuje wszystkie inicjatywy United Colors of Benetton i Sisley na rzecz „bardziej zielonego” i bardziej odpowiedzialnego świata .
O autorze
1 min czytania 2021-05-06

Z okazji Światowego Dnia Ziemi Benetton Group uruchamia projekt GREEN B, który łączy wszystkie inicjatywy firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Od pomysłu i wytworzenia produktu po łańcuch dostaw, od efektywności energetycznej po dbałość o potrzeby społeczności – ta wszechstronna wizja formalizuje zaangażowanie na rzecz środowiska i ludzi, co stanowi jedną ze stałych wartości firmy.

Odpowiedzialność społeczna jest nieodłącznym elementem Benetton Group i zawsze wyrażana jest poprzez sposób „prowadzenia działalności”, który oparty jest na zasadach poszanowania środowiska i ludzi – na wszystkich poziomach – oraz w kampaniach komunikacyjnych w obronie praw człowieka.

W nadchodzących latach Benetton Group będzie dystrybuować bardziej zrównoważone produkty, tworzyć łańcuch dostaw, który będzie coraz bardziej przyjazny dla środowiska i praw pracowników oraz zwiększać wydajność swojej siedziby i sklepów w zakresie zużycia energii i gospodarowania odpadami – zgodnie z przykładem zrównoważonego sklepu we Florencji otwartego na początku marca 2021.

Od dziś wszystkie te inicjatywy mają flagę i symbol. GREEN B reprezentuje zrównoważoną tożsamość Benetton Group i jej pracowników.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– GREEN B jednoczy różne dusze Benettona. Zielony to kolor logo, które sprawiło, że marka popularna jest na całym świecie. B to inicjał nazwiska założycieli marki i również odnosi się do czasownika „być” – ponieważ bycie zrównoważonym jest częścią naszej istoty – podobnie jak pszczoła (ang. bee) – mały, pracowity i społeczny owad, bez którego cały ekosystem znalazłby się w kryzysie. Od dzisiaj GREEN B jest ambasadorem zielonej duszy Benettona, symbolem wszystkiego, co rozumiemy jako zrównoważone – wyjaśnia Massimo Renon, CEO Benetton Group.

Pszczoła to logo projektu. Graficzna reinterpretacja kultowego logo – ściegu Benettona symbolizuje wkład każdej osoby w organicznie rozwijającym się ulu, czyli odzwierciedlenie zaangażowania firmy i jej pracowników w zrównoważony rozwój.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Projekt GREEN B będzie wykorzystywany we wszystkich miejscach styczności Benetton Group z konsumentem. Klienci znajdą ten symbol w sklepach, na platformach cyfrowych i na metkach odzieży, które odzwierciedlają wartości zawarte w projekcie. Projekt GREEN B zawarty będzie również w Raporcie Zintegrowanym – publikacji, w której spółka ilustruje, w jaki sposób strategia, zarządzanie i wyniki pozwalają na tworzenie wartości w krótkim, średnim i długim okresie, z poszanowaniem środowiska i ludzi.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się