LifeTube jest zrzeszającą twórców siecią, której działania wiążą się głównie z reprezentacją twórców w relacjach z partnerami oraz klientami przy sprzedaży powierzchni reklamowej i lokowania produktu. Dlaczego Grupa Abstra rezygnuje z usług sieci MCN (Multi-Channel Network), mówi Rafał Masny, jeden z członków popularnego trio:
Decyzja dojrzewała w nas długo, tak samo jak każdy z kanałów grupy. MCN może być świetnym inkubatorem, jednak nie działa tak dobrze w przypadku największych twórców, a już na pewno nie grup. W branży marketingowej bardzo istotne są relacje i praca kreatywna z agencją lub domem mediowym. Brak pośrednictwa po prostu te działania przyspieszy. Przyszedł czas, by się usamodzielnić i stać się niezależnym podmiotem, który zmieni wizerunek YouTubera z amatora biegającego kamerą w ręce, na profesjonalnego producenta krótkich filmów.
Zobacz również
Obecnie głównym celem Grupy jest kreowanie i produkcja nowych kanałów pozwalających na utrzymanie wiernych widzów, którzy przez lata dojrzewali razem z poszczególnymi twórcami oraz na wychodzenie naprzeciw nowym użytkownikom. Najnowsze produkcje spod znaku Abstra to mi. in. „Dla pieniędzy”, kanał który opowiada o ekonomii, finansach i gospodarce w przystępny sposób. „Nieprzygotowani” jest pierwszym w pełni dedykowanym platformie YouTube serialem na naszym rynku. Odcinki „Nieprzygotowanych” osiągają średnio 2 500 000 wyświetleń. Pozostaje jeszcze osobisty projekt Rafała Masnego „TO JUŻ jutro”, który przedstawia widzom świat technologii i innowacji.
Jakie plany w związku z usamodzielnieniem się ma teraz spółka Abstra? Na pytanie odpowiada Masny:
Pozyskaliśmy inwestora, który pomaga nam w profesjonalizacji oraz rozszerzeniu działalność. Zamierzamy wspólnie umacniać naszą pozycję lidera w sektorze produkcji internetowego video. Naszym głównym celem jest rozwijanie portfolio. Mamy największe doświadczenie producenckie na platformie, którą regularnie ogląda 20 000 000 Polaków. Zamierzamy wykorzystać naszą wiedzę, by wyznaczyć nowy standard video i reklamy na YouTube.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Dotychczas mocną pozycję Grupy Abstra potwierdzały liczby. Całkowita liczba wyświetleń na siedmiu kanałach wynosi na ten moment ponad miliard, a ich użytkownicy generują 50 000 000 wyświetleń miesięcznie. W swoim dorobku Grupa ma ponad 600 produkcji video (w tym ponad 100 zrealizowanych w ramach współprac komercyjnych). Teraz właściciele Abstra rozwijają się na rynku jako samodzielni gracze, potwierdzając tym samym swoją pozycję biznesową.
Słuchaj podcastu NowyMarketing