Dentsu Aegis Network Polska jako Narodowy Dostawca EHF EURO 2016 będzie uczestniczyć w kreacji i realizacji działań promocyjno-komunikacyjnych, które są związane z Mistrzostwami Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn EHF EURO 2016™.
– Strategiczne partnerstwo z ZPRP jest wynikiem podjęcia decyzji o rozwoju w ramach struktur Dentsu Aegis Network Polska kompetencji związanych z marketingiem sportowym. Know-how czerpiemy od najlepszych. Dentsu Inc. ma unikalne doświadczenia w tym zakresie. Wierzę, że dzięki naszym kompetencjom i przewadze konkurencyjnej w zakresie innowacji, technologii i data przyczynimy się do rozwoju piłki ręcznej, która z każdym rokiem będzie jeszcze bardziej ekscytującą dla kibiców, marek oraz mediów, równocześnie poszerzając grupę odbiorców tej dyscypliny – mówi Sławomir Stępniewski, CEO Dentsu Aegis Network Polska & Eastern Europe.
Zobacz również
Jako Partner Strategiczny Związku Piłki Ręcznej w Polsce spółki należące do Dentsu Aegis Network Polska będą odpowiadać za trzy główne obszary: wsparcie ZPRP jako organizacji, wsparcie reprezentacji Polski oraz działania CSR Związku mające na celu popularyzację piłki ręcznej wśród dzieci i młodzieży. Działania wspierające ZPRP obejmą m.in.: uczestnictwo w opracowaniu strategii marketingowej Związku na lata 2015-2018, strategię promocji piłki ręcznej, zdefiniowanie polityki sponsoringowej i przygotowanie strategii współpracy promocyjno-komunikacyjnej z klubami oraz okręgowymi związkami piłki ręcznej począwszy od roku 2016.
– Jesteśmy dumni z faktu, iż firma o tak globalnej reputacji i światowej marce będzie odpowiadała za promocję polskiej piłki ręcznej. Bardzo się cieszymy, iż agencja, która współpracuje z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim i odpowiada za marketing Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2020 roku, będzie również dbała o wizerunek Związku Piłki Ręcznej w Polsce. Jestem przekonany, iż nasza współpraca będzie długotrwała i oparta na stabilnych fundamentach – powiedział Prezes ZPRP Andrzej Kraśnicki.
Osobnym projektem będzie wsparcie marketingowe odbywających się w Polsce Mistrzostw Europy Polska 2016. Spółki należące do Dentsu Aegis Network Polska będą współkreować i uczestniczyć w realizacji działań promocyjnych związanych z Mistrzostwami oraz wydarzeniami przedturniejowymi, m.in. w losowaniu grup finałowych, które odbędzie się 19 czerwca w Krakowie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W ramach Grupy Dentsu Aegis Network Polska zostanie powołany interdyscyplinarny zespół, który będzie odpowiadał za realizację działań, które obejmuje umowa. Rolę koordynatora działań będzie odgrywać agencja Isobar Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Działanie globalne dają nam możliwość lepszego zrozumienia klientów i bardziej efektywnego odpowiadania na stojące przed nimi wyzwania. W Isobar Polska budujemy komunikację poprzez konsekwentne wdrażanie wizji „ideas without limits” oraz poprzez wykorzystywanie ekosystemu istniejącego w ramach grupy Dentsu Aegis Network Polska. Bardzo cieszy nas szeroki zakres współpracy ze Związkiem i możliwość realnego wpływu na popularność piłki ręcznej w Polsce oraz dalszy rozwój naszych kompetencji w dziedzinie marketingu sportowego – mówi Monika Bierwagen, President&Managing Director Isobar Polska.
Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn odbędą się w Polsce w styczniu przyszłego roku. Do turnieju zakwalifikowało się 16 najlepszych europejskich drużyn. Mecze odbędą się w Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach i Krakowie. Będzie to najważniejsze wydarzenie w 97-letnie historii polskiej piłki ręcznej.
– Mamy pełną świadomość potencjału, jaki daje nam EHF EURO 2016 w kontekście promocji piłki ręcznej w Polsce, ale także promocji kraju i polskich miast. Tak prestiżowe wydarzenie to ogromna szansa, którą chcemy w pełni wykorzystać. Cieszymy się z rozpoczynającej się współpracy z zespołem firmy Dentsu Aegis Network Polska. Wspólnie przygotowujemy bardzo precyzyjny plan działań promocyjnych, który będziemy konsekwentnie realizować począwszy od losowania w Krakowie aż do ostatniego dnia Mistrzostw. Sukces EHF EURO 2016 będzie wypadkową wielu synergicznych działań zarówno na polu promocyjnym, organizacyjnym, jak i sportowym – powiedział Wiceprezes ZPRP ds. EURO 2016 Marcin Herra.
Dentsu Inc. ma bogate doświadczenie we współpracy z międzynarodowymi federacjami sportowymi oraz w realizacji projektów związanych z promocją masowych imprez sportowych. Kompetencje są szerokie: począwszy od opracowania strategii sportowego wydarzenia, poprzez pozyskanie sponsorów, nagłośnienie medialne, wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań aż po broadcasting i licencjonowanie relacji. Już w 1984 roku grupa realizowała projekty dla organizatorów Igrzysk Olimpijskich w Los Angeles. W swoim portfolio Dentsu Inc. ma m.in. współpracę z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim (IOC), Międzynarodową Federacją Piłki Nożnej (FIFA), Międzynarodową Organizacją Lekkiej Atletyki (IAAF). W kwietniu 2014 roku Dentsu Inc. podpisało kontrakt z Japońskim Komitetem Olimpijskim, który odpowiada za organizację Letnich Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich, które odbędą się w 2020 r. w Tokio. Denstu Inc. będzie współtworzyło strategię marketingową igrzysk, a także będzie odpowiadać za pozyskanie sponsorów oraz za licencjonowanie transmisji.