Grupa eSky przejmuje Thomas Cook

Grupa eSky przejmuje Thomas Cook
Grupa eSky kupuje markę Thomas Cook. Umowa o akwizycji pozwoli polskiej spółce otworzyć nowy rozdział w ponad 180-letniej historii brytyjskiego brandu oraz wejść do czołówki firm w Europie sprzedających pakiety dynamiczne lot plus hotel.
O autorze
1 min czytania 2024-09-05

Polska Grupa eSky zamierza wesprzeć brytyjską markę turystyczną w dalszym rozwoju i wykorzystać jej doświadczenie do umocnienia swojej pozycji w Wielkiej Brytanii oraz Europie Zachodniej. Kroki te utorują eSky drogę do wejścia w czołówkę firm w Europie sprzedających pakiety dynamiczne lot plus hotel.

– Synergia niemal dwustuletniego dziedzictwa marki Thomas Cook z technologią i rozumieniem potrzeb współczesnych konsumentów w eSky pozwoli umocnić naszą pozycję na zachodzie Europy, a także zwiększy elastyczność naszej oferty. Dzięki przejęciu wejdziemy w czołówkę firm sprzedających pakiety dynamiczne w Wielkiej Brytanii, co będzie doskonałą promocją polskiego biznesu na arenie międzynarodowej – mówi Łukasz Habaj, prezes zarządu Grupy eSky.

Decyzja o akwizycji wynika ze strategii Grupy eSky – w ostatnich latach firma dużo inwestowała w rozwój pakietów dynamicznych City Break i Wakacje. Są one alternatywą dla oferty tradycyjnych touroperatorów, a w rozumieniu przepisów prawa stanowią wycieczkę zorganizowaną, która objęta jest ochroną TFG. Dzięki temu produktowi spółka przeprowadzi transformację z platformy głównie lotniczej w VTO (ang. Virtual Travel Orchestrator).

Umowa między Grupą eSky a funduszem Fosun Tourism Group dotyczy przejęcia marki Thomas Cook z wyjątkiem jej działalności w Chinach. Kwota transakcji nie została ujawniona, a finalizacja transakcji uzależniona jest od spełnienia warunków brytyjskiego Civil Aviation Authority.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcie główne: mat. pras.

Słuchaj podcastu NowyMarketing