Grupa LTTM i Cyber Marian ze wspólną ofertą na GIPHY: 2,5 miliona wyświetleń jednego gifa w kampanii testowej

Grupa LTTM (LifeTube, TalentMedia i Gameset) oraz Cyber Marian - jeden z najpopularniejszych youtuberów w Polsce - stworzyli wspólną ofertę dla marek, które chcą dotrzeć do konsumentów w zupełnie nowy sposób - za pomocą gifów na Facebooku, w Messengerze i platformie GIPHY.
O autorze
1 min czytania 2020-08-27

Gify z wizerunkiem influencerów i produktem klienta umieszczane są na profilu twórcy na platformie GIPHY. Stamtąd, dzięki odpowiedniej optymalizacji pod algorytm platformy, mogą być dystrybuowane na Facebooku, WhatsAppie czy w Messengerze (po wpisaniu odpowiedniej frazy w zintegrowanej wyszukiwarce). Tak stworzone gify mogą być zarówno wykorzystywane przez samą markę we własnej komunikacji, przez influencera na jego profilach w mediach społecznościowych lub przez samych użytkowników. Gify na profilu Cyber Mariana (i z jego wizerunkiem) mają już łącznie ponad pół miliarda wyświetleń.

– Gify są masowo obecne w internecie od lat, ale prawie żadna marka nie traktuje ich jako nośnika reklamowego i dobrego kanału dotarcia – komentuje Cyber Marian. – Kiedy jednak zobaczyliśmy milionowe zasięgi generowane przez nasze gify, postanowiliśmy przetestować je jako narzędzie marketingowe. Najlepsze z nich mają aktualnie ponad 130 milionów odsłon każdy – dodaje Cyber Marian.

Jedną z pierwszych kampanii z wykorzystaniem gifów Cyber Marian zrealizował dla marki Gaminate – producenta profesjonalnych suplementów dla graczy. Gify z wizerunkiem Cyber Mariana i produktami osiągnęły ponad 2,5 miliona organicznych wyświetleń. Są masowo wykorzystywane nie tylko przez fanów Cyber Mariana i konsumentów Gaminate, ale również spontanicznie przez innych użytkowników w komentarzach na Facebooku, czy w wiadomościach Messengera. Teraz wspólnie z LTTM podobna usługa będzie dostępna dla wszystkich klientów i twórców zrzeszonych w sieciach partnerskich LTTM-u.

– Wyprodukowanie gifa z wizerunkiem influencera wydaje się stosunkowo proste – kluczem do sukcesu jest jednak jego naturalna i organiczna dystrybucja. Niezbędne jest zrozumienie algorytmu GIPHY i wypozycjonowanie treści na na pierwszych miejscach na odpowiednie frazy w zintegrowanych wyszukiwarkach gifów. W ten sposób marka nie tylko niezwykle naturalnie wpisuje się w komunikację w mediach społecznościowych, zyskuje również kreację z wizerunkiem produktu, które generuje miliony odsłon. Dzięki naszej współpracy z Cyber Marianem jako LTTM jesteśmy aktualnie pierwsi i jedyni, którzy oferują taką usługę – komentuje Krystian Botko, CEO grupy LTTM.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

GIPHY to popularna usługa służąca do tworzenia i udostępniania animowanych gifów kupiona niedawno przez Facebooka. Oprócz Facebooka, Instagrama, Facebook Messengera i WhatsAppa z jej interfejsu korzystają również: Twitter, Pinterest, Slack czy Reddit, umożliwiając użytkownikom wyszukiwanie i publikację gifów w komunikatorach, postach i komentarzach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing