Gwiazdy kontra wirus. Ruszyła XII edycja Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności”

„Gwiazdy przeciw pandemii Covid-19” to nowa kategoria w Plebiscycie „Gwiazdy Dobroczynności”. Od 13 kwietnia rusza nabór wniosków w jego XII edycji. Kapituła nagrodzi również gwiazdy zaangażowane w pomoc charytatywną, edukację, akcje społeczne czy działania na rzecz zdrowia lub ekologii.
O autorze
2 min czytania 2021-04-13

Dodatkowo, jak co roku, zostanie przyznana nagroda Honorowa i Gwiazda Dobroczynności Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Partnerem głównym Plebiscytu został magazyn „Twój Styl”. Wzorem lat ubiegłych, redakcja miesięcznika przyzna swoją Nagrodę Specjalną. Laureaci Plebiscytu otrzymają statuetkę firmy APART

– Tytuł Gwiazdy Dobroczynności otrzymują od 11 lat osoby znane, które ze swej rozpoznawalności i popularności tworzą narzędzie do pomagania, ratowania życia i zmieniania świata na lepsze. One wiedzą, że należy pomagać, bo wtedy świat będzie lepszy, ale także robią konkretne rzeczy, aby tak się stało – mówi Paweł Łukasiak, pomysłodawca Plebiscytu.

Wnioski mogą składać stowarzyszenia, fundacje, menedżerowie oraz inne instytucje prowadzące działania dobroczynne z udziałem osób znanych. Tytuł „Gwiazdy Dobroczynności” zostanie przyznany osobom lub grupie osób ze świata kultury, mediów, kina, sportu i Internetu, które nieodpłatnie dzielą się swoim czasem i umiejętnościami lub przekazują pomoc finansową, rzeczową organizacjom pozarządowym lub instytucjom prowadzącym działania dobroczynne.

Wnioski zostaną przyporządkowane do poszczególnych kategorii na etapie oceny formalnej (mogą to być takie kategorie jak: Edukacja, Społeczeństwo, Zdrowie, Ekologia, Pomoc charytatywna, bądź inne). W XII edycji dodatkowo zostaną przyznane nagrody za działania na rzecz walki ze skutkami pandemii w kategorii – Gwiazdy przeciw pandemii Covid-19.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W tej edycji spodziewamy się zgłoszeń od stowarzyszeń i fundacji, które nominacją w Plebiscycie, będą chciały podziękować gwiazdom za ich pomoc i włączenie się w różne inicjatywy mające na celu walkę ze skutkami pandemii COVID-19 – mówi Renata Aderek-Zielińska, koordynatora Plebiscytu.

Sposoby Gwiazd na dobroczynność

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Gwiazdy zaangażowane w działania społeczne mają z tego radość, energię, poczucie sensu życia i mocy pomagania. Czują, że mogą odwdzięczyć się za dobre życie, uszczęśliwiając kogoś innego. Pomaganie to też fizyczne doświadczenia – śmiech, przytulenie, ciepło, pocieszenie, wzruszenie i realny dowód na moc swojej osoby jako znanej i rozpoznawalnej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pomagają na różne sposoby. Namawiają swoich fanów do udziału w konkretnych akcjach, kampaniach czy zbiórkach on-line. Zachęcają do pomocy dzieciom w szpitalach, do adopcji zwierząt ze schronisk, wpłacania 1 procenta podatku na wybrane fundacje i do pomocy seniorom. Naświetlają konkretny problem społeczny i pokazują, dlaczego warto być wolontariuszem. Wspierają ośrodki preadopcyjne, hospicja, szpitale, obozy dla uchodźców czy spontaniczne akcje społeczne w sieci. Przede wszystkim, przemawiają w imieniu wykluczonych społecznie i materialnie, są głosem organizacji pozarządowych i ich misji.

Gwiazdom Dobroczynności pomaga często grono oddanych fanów często niezbędnych w realizacji celów takich celów jak zbiórki charytatywne, zbieranie 1 % podatku dla wybranej instytucji, znalezienie wolontariuszy dla organizacji charytatywnej czy podpisanie petycji w ważnej sprawie.