Hala Koszyki to pierwsze i jedyne tego typu miejsce w Polsce, w którym pod jednym dachem zagościli najlepsi restauratorzy i szefowie kuchni oferując przeróżne smaki z całego świata.
Proces rewitalizacji legendarnych Koszyków dobiegł końca. Zrekonstruowano pierwotną, charakterystyczną bryłę Hali. Odtworzony został jej układ, rytm, kubatura oraz wszystkie, nawet najdrobniejsze, oryginalne elementy które udało się uratować. Te które w minionych latach bezpowrotnie przepadły zostały odtworzone. Spełnione zostały wszystkie wymogi i zalecenia określone przez Stołecznego Konserwatora Zabytków. Odtworzono m.in. ceglane ściany, wykorzystując oryginalne cegły ze zdemontowanej Hali. Odrestaurowano m.in. secesyjne fasady budynków bramnych czy historyczne stalowe kratownice, odmalowane na pierwotnie użyty niegdyś zielony kolor.
Zobacz również
Hala Koszyki to pierwsza i zarazem jedyna w Polsce Hala targowo-restauracyjna. Jej ponowne otwarcie odbywa się w szczególnym czasie. Zbiegło się bowiem z jubileuszem 10-lecia właściciela –Griffin Real Estate. To firma będąca największym inwestorem na rynku nieruchomości w Polsce – zarządzająca aktywami o wartości 4,5 miliarda Euro, a w swoim dorobku mająca kilka bardzo udanych rewitalizacji zabytków.
W nowym wydaniu Hala stała się atrakcyjnym miejscem spotkań, w którym również swoje stałe miejsce znalazła sztuka. W Hali bowiem systematycznie będą prezentowane prace młodych artystów, których wspiera fundacja Griffin Art. Space.
Inspiracją dla projektu nowej Hali Koszyki były hale targowo-restauracyjne, jak Foodhallen w Amsterdamie, Mathallen w Oslo, San Lorenzo we Florencji czy Mercado da Ribeira w Lizbonie. Dodatkowym wyróżnikiem Hali jest autorska oprawa muzyczna Stanisława Trzcińskiego.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za projekt Hali Koszyki odpowiada pracownia architektoniczna JEMS Architekci, za koncepcję wnętrz – studio projektowe Medusa Group. Generalnym wykonawcą była firma Erbud, zaś bankiem finansującym BGK zarządzający środkami z europejskiego programu JESSICA mającego wspierać inwestycje na obszarach miejskich.
Słuchaj podcastu NowyMarketing