Słynna sieć fast food od kilkudziesięciu lat sprzedaje zestawy dla dzieci, w których główną atrakcją jest mała zabawka. Warto wiedzieć, że pierwszy zestaw Happy Meal został sprzedany w Stanach Zjednoczonych w 1979 roku, czyli ponad 40 lat temu (pierwotnie zestaw nazywał się „Circus Wagon Happy Meal”). Później Happy Meal, zestaw rozpoczął ekspansję na inne rynki – w 1982 roku był już dostępny w restauracjach w Ameryce Łacińskiej, Australii, Hongkongu i Nowej Zelandii, a do Polski trafił jesienią 1993 roku.
Na fali pewnego sentymentu związanego z pierwszymi wizytami w McDonald’s, marka postanowiła wypuścić całkowicie nowy zestaw Happy Meal, zaadresowany do tych, którzy dziećmi byli w latach 70., 80. i 90.
Zobacz również
Od 3 do 30 października 2022 roku w amerykańskich restauracjach McDonald’s można kupić zestawy Happy Meal przeznaczone dla dorosłych. Do posiłków (w zestawie znajdują się standardowe średnie frytki, średni napój można i kanapka Big Mac lub 10 nuggetsów) dodawana jest jedna figurka, która nawiązuje do dawnych maskotek McDonald’s (Grymas, Hamburglar, Ptaszek oraz nowa postać Cactus Buddy), ale są ich „upiornymi wersjami”.
Limitowana, halloweenowa seria powstała z marką odzieżową Cactus Plant Flea Market, która zyskała popularność dzięki łączeniu eklektycznych elementów z zabawnymi grafikami, wyglądającymi jakby były wykonane ręcznie i dzięki licznym współpracom (np. z Nike).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Decydujemy się na odwołanie do jednego z najbardziej nostalgicznych doświadczeń McDonald’s. Nadajemy temu nowy wydźwięk, co jest niezwykle istotne dla naszych dorosłych fanów – podkreślił Tariq Hassan, szef biura marketingu i obsługi klienta McDonald’s w USA, cytowany w oficjalnym komunikacie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na razie figurki są dostępne jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych, ale być może podobne zestawy zostaną wprowadzone w innych krajach, np. Wielkiej Brytanii.
Współpraca McDonald’s i Cactus Plant Flea Market obejmuje również specjalną kolekcję ubrań z wizerunkami postaci.
PS
W Australii McDonald’s wpadł na pomysł wypuszczenia nietypowego gadżetu. Ocieplane buty przypominające Nuggetsy pokochają fani tej sieciówki.
PS 2
W kampanii McDonald’s Norway w miejsce fotografii apetycznych posiłków postanowiło umieścić zdjęcia… śmieci. W ten sposób sieć zwraca uwagę na problem zanieczyszczania środowiska zużytymi opakowaniami po daniach na wynos.