100% Programmatic to wewnętrzny program certyfikacji, który umożliwia wszystkim pracownikom wzmocnienie kompetencji w zakresie reklamy programatycznej. Uczestnictwo w programie – dzięki autorskiej platformie do kształcenia online o nazwie Havas University – daje biegłość zawodową (poprzez zdobywaną wiedzę), samodzielność (poprzez praktyczne działania) i narzędzia do osiągnięcia celu (poprzez autorskie narzędzia do analizy Havas).
Alfonso Rodes Vila, zastępca CEO Havas Group, prezes Havas Hiszpania oraz CEO Havas Media Group, wyjaśnia: Nasza wizja koncentruje się na przyszłości. Programmatic to nowa rzeczywistość i jakakolwiek jest nasza rola, to musimy zrozumieć odbiorcę, adresowalny kontent i spersonalizowane wiadomości. Media staną się przede wszystkim kodem zer i jedynek, a wiedza jak podejść do tych zakodowanych danych, wyróżni nas na tle branży.
Zobacz również
– Programmatic to więcej niż media. Odzwierciedla całkowitą zmianę w naszej branży i ma również ogromne znaczenie dla kreatywności. Zawsze wykorzystywaliśmy dane dotyczące odbiorców i spersonalizowane wiadomości do tworzenia kreatywnych rozwiązań, a teraz, dzięki automatyzacji, możemy to zrobić na zupełnie nową skalę. Zrozumienie tego jest tak samo ważne w zespołach kreatywnych, jak i mediowych – dodaje Andrew Benett, Global CEO Havas Worldwide oraz Havas Creative Group.
Celine Merle-Beral, szefowa działu Human Resources w Havas Media Group, mówi: Program został stworzony przez pełen pasji zespół, który podzielił się swoją wiedzą, aby pomóc nam wysunąć się na prowadzenie w tej grze i zostać na pozycji lidera. Inwestycja ta jest częścią zaangażowania Havas w naszych ludzi, w ich rozwój, w naszą wspólną przyszłość.
– W naszej branży programmatic buying z roku na rok staje się coraz ważniejszym elementem strategii marketingowej, a wyniki i prognozy dotyczące USA działają na wyobraźnię: wzrost wartości kategorii z 24 proc. całych wydatków marketingowych online w 2013 r. do 63 proc. wartości w 2016 r. Upowszechnienie programmatic buyingu (także poza onlinem), ze swoimi głównymi filarami: automatyzacją, efektywnością, personalizacją niesie ze sobą możliwości, zagrożenia i wyzwania dla wydawców, marketerów i agencji mediowych. W niedługiej perspektywie programmatic może mieć także wpływ na zmianę profilu naszej pracy i usług. W Havas szkolimy zespół i przygotowujemy do pracy w erze Programmatic – w zeszłym roku w ramach Digital University przeprowadziliśmy bardzo intensywne szkolenie na kilku poziomach, które objęło wszystkich plannerów i osoby pracujące z klientami. W tym roku planujemy kolejne szkolenia, nawet dla pracowników administracyjnych, bo w perspektywie kilku lat większość biznesu w agencjach mediowych będzie się opierać o programmatic – mówi Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group w Polsce.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W ramach programu 100% Programmatic pracownikom oferowane jest od 8 do 10 godzin kursów online z bogatym zapleczem kontentowym, czyli tekstami, filmami, wywiadami czy quizami i forami prezentującymi pracowników i partnerów technologicznych grupy Havas. Program szkolenia obejmuje trzy poziomy:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
-
Podstawowy, dotyczący języka i pojęć wykorzystywanych w programmaticu, a także jego wpływu na kreację i media,
-
Zaawansowany, zawierający wiedzę na temat codziennego wykorzystania programmaticu wraz z przystosowanymi modułami w zależności od pozycji,
-
Elitarny, koncentrujący się na strategicznej wizji, programatycznych umiejętnościach przywódczych w budowaniu społeczności i rozwoju sieci.
Realny wpływ programu na pracowników został zbadany, a wyniki poproszonych o opinię w tej kwestii, były zdumiewające:
-
96% uczestników czuje się pewniej mówiąc o programmaticu,
-
97% uczestników uznało, że kurs przedstawił dla nich dużo większą wartość niż to, co można znaleźć w internecie,
-
97% uczestników poleca to szkolenie swoim kolegom.
Program 100% Programmatic rozpoczął się od próby pilotażowej między majem a lipcem 2016 r. dla pracowników Havas Media Group w 15 krajach. Pierwszy etap programu miał miejsce we wrześniu zarówno dla pracowników działów kreatywnych, jak i mediowych w ponad 40 krajach. Kolejny etap rozpocznie się w lutym 2017 roku w celu poszerzenia zasięgu i efektów programu. Co ciekawe dostępne są również wersje partnerskie i klienckie programu w wersji podstawowej i zaawansowanej.