HBO Play jest unikatową aplikacją dostępną na Facebooku służącą do budowania relacji HBO z fanami. Użytkownicy mogą brać udział w wielu różnych zadaniach, po ukończeniu których są nagradzani punktami. Podczas promocji trzeciego sezonu Gry o tron została stworzona specjalna mapa Westeros z misjami do wypełnienia. Zadania wyznaczane były zgodnie z rozwojem fabuły serialu. Użytkownicy mogli brać udział w konkursach polegających np. na odnajdywaniu bohaterów na obrazkach, układaniu videopuzzli oraz wysyłaniu przez fanów zdjęć na zadany temat. Zwycięzcą zostawał użytkownik, który zgromadził największą ilość punktów po zrealizowaniu wszystkich wyzwań. Główną nagrodą była specjalnie wykonana na tę okazję replika miecza serialowego rodu Starków. Fani konkurowali ze sobą przez 3 miesiące. Jedną z najbardziej angażujących misji była gra oparta na kampanii outdoorowej z QR kodami. Użytkownicy mieli za zadanie odnaleźć 5 różnych plakatów z wizerunkami bohaterów i skompletowanie ich kodów QR. Za każdy kod dostawali 20% zniżki na audiobook Gry o tron, a po skompletowaniu wszystkich kodów otrzymywali audiobook za darmo. W ciągu zaledwie dwóch tygodni fani zeskanowali kody QR aż 2 000 razy.
W rezultacie kampanii pozyskano prawie 30 000 nowych użytkowników HBO Play, a w każdym miesiącu w zadaniach aplikacji udział brało średnio 25 000 użytkowników.
Zobacz również
Aplikację HBO Play na zlecenie HBO Polska przygotowała firma Gamfi.