Rodzina pluszowych misiów jest obecna w komunikacji marki Saga już od 12 lat. Tym razem wraca ona w kampanii obejmującej komunikację w social media oraz reklamę telewizyjną. Działania w social media zaplanowała i realizuje agencja Hypermedia Isobar, a spot TV przygotowała agencja JWT.
Centralnym punktem komunikacji w social media jest tocząca się na Facebooku akcja Wielka Księga Misiów, w ramach której fani Herbaty Saga wspólnie tworzą ilustrowane opowiadanie – proponują jego dalszy ciąg i dodają zdjęcia. Wybrane prace zostaną przerobione przez rysownika na ilustracje i dołączają do opowiadania. Dodatkowo autorzy zgłoszeń otrzymają pięknie wydaną i spersonalizowaną Wielką Księgę Misiów zawierającą całą historię. Kampania obejmuje również współpracę z blogerkami parentingowymi w celu promocji idei wspólnego, rodzinnego snucia opowieści. Pierwszym jej etapem były warsztaty kreatywności i storytellingu.
Zobacz również
Historie angażują
Wielki powrót misiów do komunikacji Herbaty Saga zaczął się w listopadzie 2012 roku wraz z wygranym przez agencję Hypermedia Isobar przetargiem na obsługę marki w social media. Koncepcja strategiczno-kreatywna zakładała – po wielu latach przerwy – ponowne wykorzystanie pluszaków w działaniach marketingowych. Misie otrzymały odmienne osobowości, a relacje między nimi stały się podstawą do budowania zabawnych i ciepłych historii o urokach rodzinnego życia. – Grupka postaci o różnych charakterach stała się kanwą do tworzenia branded stories i przekazywania wartości marki – opisuje koncepcję team kreatywny. W przygotowywanie treści na fanpage zaangażowany został po stronie agencji specjalny zespół produkcyjny, który realizuje sesje zdjęciowe i animacje poklatkowe.
Koncepcja została bardzo dobrze przyjęta na Facebooku, konsumenci pamiętali misie i bardzo pozytywnie odebrali ich powrót. W listopadzie 2012 roku, gdy Hypermedia Isobar rozpoczynała obsługę marki na Facebooku, fanpage Herbata Saga lubiło 20 tys. fanów. W ciągu pół roku działania agencji spowodowały wzrost liczby fanów o 188% (do ponad 57 tys) oraz ich zaangażowania w interakcje z publikowanymi treściami. Zachęciło to Unilever do wykorzystania rodziny misiów także w kampanii ATL.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell