W dobie konsumpcjonizmu, bardzo łatwo przychodzi nam wyrzucić daną rzecz, nawet gdy jest ona tylko minimalnie zniszczona. Większość marek wyznaje teraz zasadę fast-fashion i zmienia kolekcje co kilka miesięcy, powodując, że my konsumenci co rusz kupujemy nowe, kiepskiej jakości ubrania, które potem lekką ręką wyrzucimy do śmieci.
Na szczęście coraz głośniej mówi się o recyklingu, byciu bardziej rozważnym i świadomym w swoich wyborach zakupowych, bo ciągle narastająca ilość śmieci wpływa negatywnie na naszą planetę.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Luksusowa marka Hermès również postanowiła poruszyć problem nadmiernego kupowania odzieży oraz dodatków. Brand stworzył więc spot, w którym pokazuje, w jaki sposób produkty marki mogą być naprawione nawet jeśli unikną zniszczeniu. Tym samym dom mody daje jasny przekaz – luksus to wcale nie liczba markowych torebek czy butów – luksus to przede wszystkim wysoka jakość i trwałość, nawet na lata.
Wiedzieliście, że być może już w tym roku w Warszawie pojawi się butik marki Hermès?
PS2
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Jakie wydarzenia w 2018 roku najbardziej wpłynęły na marketing w branży marek luksusowych? Z jakimi problemami i zagadnieniami będzie się ona mierzyć w 2019 roku oraz jakie technologie i trendy będą miały istotny wpływ na marketing w tej branży w Polsce w 2019 roku?
Słuchaj podcastu NowyMarketing