„Hidden Tags”: IKEA udowadnia trwałość swoich mebli i zachęca do znalezienia najstarszego z nich

„Hidden Tags”: IKEA udowadnia trwałość swoich mebli i zachęca do znalezienia najstarszego z nich
„Hidden Tags” to kampania portugalskich salonów IKEA, w ramach której marka zachęca do poszukiwania w domach najstarszego mebla pochodzącego z tego sklepu. Na najwytrwalszych czekają nagrody.
O autorze
1 min czytania 2025-03-25

Portugalskie oddziały salonów meblowych IKEA postanowiły zorganizować wyjątkową akcję promującą trwałość dostępnych w ofercie towarów „Hidden Tags”. W dzisiejszym świecie, często funkcjonującym zgodnie z zasadą „szybko i na chwilę”, IKEA przekonuje, że jej meble mogą służyć wielu pokoleniom. Tak powstała gra „Polowanie na najstarszy mebel”, która zachęca Portugalczyków do poszukiwań we własnych domach i mieszkaniach.

Zasady są proste: na każdym meblu kupowanym w sklepach IKEA znajdziemy niewielką etykietkę z wydrukowaną datą produkcji. Chodzi o to, aby sprawdzić, z których lat pochodzą meble, z których na co dzień korzystają klienci, sfotografować wspomniane etykiety, a następnie wrzucić zdjęcia do internetu z odpowiednim oznaczeniem.

Na osoby, które znajdą najstarsze meble IKEA w Portugalii, czekają wyjątkowe nagrody: karty podarunkowe o wartości kilku tysięcy euro. Cel akcji? Odbudowanie lojalności klientów wobec marki i to bez konieczności tworzenia klasycznych formatów reklamowych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Storytelling dźwignią handlu

Dotychczas do organizatorów nadesłano już ponad 4500 zgłoszeń, z których większość została dodatkowo opatrzona osobistymi historiami związanymi z fotografowanymi meblami. Jak się okazało, średni wiek mebli IKEA w Portugalii wyniósł 18,5 roku, a najstarszym odnalezionym meblem był drewniany stół pochodzący z 1969 roku.

Pomysłodawcy akcji portugalskich salonów IKEA są zgodni co do tego, że to dobrze opowiedziana historia i emocje są siłą napędową sprzedaży. Ogólnokrajowe poszukiwanie najstarszych mebli stało się okazją nie tylko do zareklamowania usług sklepu, ale przede wszystkim do zbudowania zaufania do marki. Ponadto, dzięki aktywizacji klientów, to właśnie osoby na co dzień kupujące w IKEA stały się naturalnymi ambasadorami sklepu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

IKEA często organizuje kampanie, w których aktywizuje swoich klientów. Niedawno w Kanadzie odbyła się akcja, w ramach której użytkownicy otrzymywali w nocy SMS-y z pytaniem: „Wstałeś?”. Dla najaktywniejszych przewidziano darmowe materace.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: YouTube

PS IKEA Portugal uruchomiła kanał wsparcia dla ofiar przemocy domowej w ramach infolinii dla klientów