Na Twitterze zrobiło się gorąco po tym, jak reklama ujrzała światło dzienne. Czujni internauci szybko ją wychwycili. Ich zdania jednak są podzielone. Jedni uważają, że jest to forma przypadkowego rasizmu, inni, że jest to nieodpowiednie, nieprzemyślane i rasistowskie.
źródło: twitter
Zobacz również
Marka wydała oświadczenie w sprawie bluzy, przepraszając wszystkich, którzy poczuli się urażeni. Zapowiedziała również, że bluza z hasłem „Coolest Monkey In The jungle” nie będzie sprzedawana w Stanach Zjednoczonych.
Brandowi odbiła się czkawką nietrafiona prezentacja, ponieważ dziś rano, twarz kampanii marki – kanadyjski piosenkarz The Weeknd zerwał współpracę z H&M, pisząc w swoich mediach społecznościowych, że „Obudził się dziś rano zszokowany i zawstydzony z powodu tego zdjęcia. Jest głęboko urażony i nie będzie już więcej współpracował z H&M”.
Jeszcze przed końcem roku podobna sytuacja przydarzyła się Dove. Marka opublikowałą kontrowersyjną reklamę mydła, za którą szybko musiała przeprosić.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Reklama przedstawiała ciemnoskórą kobietę, która po użyciu mydła Dove staje się biała…