„Diplodok” jest rodzinną komedią o podróżującym w czasie smoku. Twórcy filmu pokażą widzom kolorowy świat fantasy łącząc nowoczesną technikę animacji 3D z ręcznie malowanymi elementami. Reżyserem filmu jest Wojtek Wawszczyk, jeden z prowadzących studio Human Ark, wcześniej związany z renomowanym studiem Digital Domain z Los Angeles. – Te komiksy były kultowe dla mojego pokolenia, cieszyły się w Polsce olbrzymią popularnością. Ludzie uwielbiali sympatycznych bohaterów i ich przygody przede wszystkim ze względu na inteligentny, pobudzający do myślenia humor. To idealny materiał na błyskotliwą historię filmową – mówi reżyser filmu Wojtek Wawszczyk z Human Ark. – Mamy ambitne plany, nie chcemy naśladować amerykańskich animacji, zależy nam na tym, żeby wykreować oryginalny obraz z wyraźnie zaznaczonym własnym stylem wizualnym, dodaje Wawszczyk.
Dofinansowanie przyznane przez MEDIA to także sygnał dla branży, że film ma olbrzymi potencjał międzynarodowy i jest atrakcyjną ofertą dla filmowej branży dziecięcej. Studio Human Ark poszukuje partnerów i koproducentów, od samego początku opracowuje też strategię cross – mediową.
Zobacz również
– Wierzymy, że charyzmatyczni bohaterowie z opowieści o Smoku Diplodoku sprawdzą się doskonale nie tylko w komiksach i na ekranie, ale również w grach, czy w aplikacjach, mówi Anja Šošić z Human Ark, producentka filmu. Dystrybucja filmu wsparta będzie także reedycją komiksów Tadeusza Baranowskiego.
Scenariusz filmu razem z Wawszczykiem przygotuje Rafał Skarżycki. Obaj pracowali już przy animowanym filmie „Jeż Jerzy” – adaptacji komiksów pod tym samym tytułem. Produkcja „Diplodoka” rozpocznie się pod koniec 2014 roku, premierę przewidziano na rok 2016.
![Robert Kozielski: Marketing jeszcze nigdy nie był tak pasjonujący i przerażający jednocześnie [WYWIAD]](https://nowymarketing.pl/wp-content/uploads/2025/06/robert-kozielski-142x0-c-default.jpg)
Robert Kozielski: Marketing jeszcze nigdy nie był tak pasjonujący i przerażający jednocześnie [WYWIAD]