Human Ark przygotuje film o Smoku Diplodoku

Studio Human Ark otrzymało 80 tys. Euro na rozwój pełnometrażowej produkcji animowanej „Diplodok”. Film będzie adaptacją opowieści znanego polskiego autora Tadeusza Baranowskiego, którego komiksy sprzedały się w łącznym nakładzie ponad 2 mln egzemplarzy. Rozwój projektu poza MEDIA finansuje PISF.
O autorze
1 min czytania 2013-08-29

„Diplodok” jest rodzinną komedią o podróżującym w czasie smoku. Twórcy filmu pokażą widzom kolorowy świat fantasy łącząc nowoczesną technikę animacji 3D z ręcznie malowanymi elementami. Reżyserem filmu jest Wojtek Wawszczyk, jeden z prowadzących studio Human Ark, wcześniej związany z renomowanym studiem Digital Domain z Los Angeles. – Te komiksy były kultowe dla mojego pokolenia, cieszyły się w Polsce olbrzymią popularnością. Ludzie uwielbiali sympatycznych bohaterów i ich przygody przede wszystkim ze względu na inteligentny, pobudzający do myślenia humor. To idealny materiał na błyskotliwą historię filmową – mówi reżyser filmu Wojtek Wawszczyk z Human Ark. – Mamy ambitne plany, nie chcemy naśladować amerykańskich animacji, zależy nam na tym, żeby wykreować oryginalny obraz z wyraźnie zaznaczonym własnym stylem wizualnym, dodaje Wawszczyk.

Dofinansowanie przyznane przez MEDIA to także sygnał dla branży, że film ma olbrzymi potencjał międzynarodowy i jest atrakcyjną ofertą dla filmowej branży dziecięcej. Studio Human Ark poszukuje partnerów i koproducentów, od samego początku opracowuje też strategię cross – mediową.

– Wierzymy, że charyzmatyczni bohaterowie z opowieści o Smoku Diplodoku sprawdzą się doskonale nie tylko w komiksach i na ekranie, ale również w grach, czy w aplikacjach, mówi Anja Šošić z Human Ark, producentka filmu. Dystrybucja filmu wsparta będzie także reedycją komiksów Tadeusza Baranowskiego.

Scenariusz filmu razem z Wawszczykiem przygotuje Rafał Skarżycki. Obaj pracowali już przy animowanym filmie „Jeż Jerzy” – adaptacji komiksów pod tym samym tytułem. Produkcja „Diplodoka” rozpocznie się pod koniec 2014 roku, premierę przewidziano na rok 2016.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj