IAB Europe z projektem Kodeksu Dobrych Praktyk dotyczących dezinformacji (fake news) online

IAB Europe we współpracy z innymi organizacjami branży reklamy online i platform internetowych przedstawiło 17 lipca br. projekt Kodeksu Dobrych Praktyk dotyczących dezinformacji (fake news) online.
O autorze
1 min czytania 2018-07-18

Projekt Kodeksu został przygotowany w grupie roboczej powołanej przez Komisję Europejską w ramach prac Forum, które tworzą organizacje zainteresowane zwalczaniem dezinformacji. Projekt zostanie poddany konsultacjom, a jego finalna wersja powinna powstać we wrześniu br.

– Wszystkie zainteresowane strony muszą współpracować, aby ograniczyć możliwości niewłaściwego użycia ekosystemu internetowego – komentuje prezes IAB Europe Townsend Feehan, podkreślając rolę odpowiedzialności mediów i edukacji konsumenckiej. – Członkowie IAB Europe zobowiązują się do dalszego inwestowania w narzędzia brand safety, które ograniczają lub eliminują niewłaściwe umieszczanie reklam, ponieważ takie działanie leży w najlepszym interesie zaangażowanych marek – komentuje prezes IAB Europe.

IAB Europe zachęca jednocześnie do kontynuowania prac na poziomie UE w celu lepszego zrozumienia charakteru zjawiska dezinformacji online oraz do zaangażowania w edukację konsumentów, zwłaszcza w zakresie umiejętnego korzystania z mediów.

IAB Polska z uwagą obserwuje prace nad Kodeksem, prowadzi własne badania na ten temat i współpracuje z Ministerstwem Cyfryzacji w ramach warsztatów poświęconych zwalczaniu dezinformacji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z treścią projektu Kodeksu Dobrych Praktyk można się zapoznać pod adresem: iab.org.pl/wp-content/uploads/2018/07/MSFondisinformation17072018-Proofreadpdf.pdf

Słuchaj podcastu NowyMarketing