Podczas wydarzenia marketerzy, media plannerzy, specjaliści komunikacji omnichannel dowiedzą się, jak w pełni wykorzystywać potencjał przestrzeni publicznych w kształtowaniu decyzji zakupowych.
Wszystko co ważne dla marketingu DOOH
– Rozwój Digital OOH to odpowiedź na zmieniające się oczekiwania i przyzwyczajenia klientów, których uwagę zwracają dziś niestandardowe przekazy, emocje, inteligentnie zaprojektowane kampanie. Dobra strategia komunikacji w przestrzeni to działanie na styku wartościowej komunikacji z klientem i najnowszych technologii, i właśnie tę synergię oddaje agenda IAB HowTo: Digital OOH – mówi Damian Rezner, Szef Grupy Roboczej Digital OOH IAB Polska, Dyrektor ds. operacyjnych/Członek Zarządu, Screen Network.
Zobacz również
Agenda przygotowana przez Grupę Roboczą DOOH IAB Polska została podzielona na cztery bloki tematyczne, odzwierciedlające kluczowe dla realizacji kampanii obszary:
- Mierzalność i Dane,
- Kontent i Kreatywność,
- Technologie i Trendy
- Efektywność i Efektowność!
– Z jednej strony mierzalność i dane niezbędne do skutecznej kampanii, technologia, która rewolucjonizuje przekaz, z drugiej – kreatywność i inspiracja, bez których nawet najlepsze dane nie dowiozą efektów. Przyjrzymy się DOOH kompleksowo, bo tylko tak można złapać istotę tego dynamicznego medium – dodaje Damian Rezner.
Zacznijmy od początku: pomiar i dane
Pierwszy blok konferencji poświęcony będzie fundamentom planowania kampanii DOOH – pomiarowi i danym. Uczestnicy poznają najnowsze trendy w reklamie zewnętrznej, od technologii i modeli rozliczeń, po praktyczne sposoby wykorzystywania informacji w codziennej pracy marketerów.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
Eksperci poruszą pytania kluczowe dla każdego, kto planuje kampanie w kanale DOOH: Co naprawdę warto wiedzieć o danych? Czy nadmiar informacji pomaga, czy raczej tworzy „mediowe bańki”? Jak programmatic DOOH może maksymalizować efekty kampanii?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Porozmawiajmy o danych oraz o tym, jak o nich myślimy i mówimy. Czy wszystko, co możemy wiedzieć, jest nam potrzebne do planowania komunikacji DOOH? Czy wszystko, co wiemy, w planowaniu DOOH wykorzystujemy? – zapowiada Agnieszka Maszewska, Zastępczyni Szefa Grupy Roboczej Digital OOH IAB Polska, Szefowa marketingu i komunikacji, Jet Line.
Wyjdźmy poza schemat
Digital OOH to medium, które żyje w rytmie miasta, dzięki czemu daje ogromne pole do popisu dla kreatywności, a właściwie dobrany content może zdziałać cuda.
Podczas tej części omówione zostaną zasady tworzenia czytelnych, zapamiętywalnych formatów i zobaczą przykłady wyjątkowych kreacji. Nie zabraknie tematu łączenia DOOH z mobile oraz wyzwań związanych z wiarygodnością obrazu w erze AI, która może wpływać na decyzje zakupowe.
– Kreatywność to słowo klucz dla dynamicznych formatów OOH, ale warto pamiętać, że obok pięknych, inspirujących treści wymaga ona też określonych zasad, by dany format działał i co ważne, nie łamał obowiązujących przepisów – podkreśla Magdalena Mussmann, Zastępczyni Szefa Grupy Roboczej Digital OOH IAB Polska, Dentsu Polska.
Korzyści z synergii
Kwintesencją marketingu jest umiejętne łączenie wielu kanałów w celu osiągnięcia jak najlepszego efektu. DOOH okazuje się idealnym medium do działań omnichannelowych, które – wsparte ekspercką wiedzą – potrafią przynosić znakomite rezultaty. Podczas bloku „Technologie i Trendy” uczestnicy poznają innowacyjne przykłady takich synergii, poparte doświadczeniami z udanych kampanii.
Prelegenci przedstawią analizę skuteczności kampanii łączących DOOH z retargetingiem oraz omówią rosnącą rolę digitalizacji kanałów in-store w ekosystemie retail media. Będzie też o tym, jak łączyć DOOH z digitalem i influencer marketingiem, aby budować angażujące doświadczenia marki i przełamywać „banner blindness”.
Targetowanie i inspiracje ze świata
Ostatnia część konferencji poświęcona zostanie sposobom dotarcia do konsumenta. Eksperci opowiedzą, dlaczego DOOH stał się naturalnym partnerem działań real-time marketingu i pokażą przykłady kampanii reagujących na warunki pogodowe, lokalizację czy trendy w social mediach. Nie zabraknie również przeglądu najciekawszych kreacji z całego świata – od Europy, przez Amerykę, aż po Azję i Bliski Wschód.
– Podczas konferencji pokażemy pełne spektrum możliwości Digital Out Of Home – od roli danych i pomiaru, przez kreatywność i zasady dobrej kreacji, aż po synergię z innymi kanałami i inspiracje z globalnego rynku. Chcemy, by uczestnicy spojrzeli na DOOH jednocześnie krytycznie i twórczo, dostrzegając jego potencjał w codziennej pracy marketingowej. To będzie solidna dawka wiedzy, praktycznych case’ów i przykładów, które mogą przełożyć się na realne efekty biznesowe – podsumowuje Damian Rezner.
Konferencja IAB HowTo: Digital OOH odbędzie się 29 października 2025 r. w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie.
Szczegółowa agenda i bilety dostępne na stronie: howto.iab.org.pl/konferencje/digital-ooh
Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Dla posiadaczy certyfikatów udział w konferencji to 20 punktów recertyfikacyjnych.
NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.
Zapraszamy na bezpłatny webinar: „DOOH w praktyce” 2 października: iab.org.pl/wydarzenia/bezplatny-webinar-dooh-w-praktyce
Podczas webinaru eksperci z Grupy Roboczej Digital OOH IAB Polska opowiedzą o realnych zastosowaniach, dobrych praktykach i sposobach, jak wykorzystać to medium w codziennej pracy marketingowej.
W programie m.in.:
- DOOH + retargeting OOH x Out-Store Retail Media = omnichannelowe wsparcie sprzedaży.
Piotr Zagórski, CEO Retargetingooh.com, - DOOH – Digital OOH czy Dopasowany OOH? Jacek Karolak, Head of Sales Strategy, Bauer Outdoor Media
- Od ekranu do efektu: jak maksymalizować kampanie Programmatic DOOH, Sandra Marek, Business Development Manager, Adform
Webinar poprowadzi Agnieszka Maszewska, Zastępczyni Szefa Grupy Roboczej Digital OOH IAB Polska, Jet Line.