a jego premiera odbyła się dziś, podczas #16 Expert Panelu pod tym samym tytułem.
Publikacja „Audio Online. Reklama i muzyka” ma na celu przedstawienie usług muzycznych w różnych modelach biznesowych, m.in. live streamingu (w tym Internet Radio), streamu audio i wideo teledysków bądź koncertów, ściągania mp3 czy też usługi Ringback Tones. Publikacja ukazuje rozwój rynku audio, cyfrowych serwisów i usług muzycznych oraz możliwości biznesowe podmiotów obecnych na rodzimym rynku.
Zobacz również
– W ostatniej dekadzie jesteśmy świadkami ogromnych zmian na rynku muzycznym i szeroko pojętego audio. Wszystko to za sprawą internetu i jego wpływu na sposób konsumpcji tych treści, które są dla nas dostępne z coraz większą łatwością. Efektem tego jest pojawienie się zupełnie nowych usług i modeli biznesowych, również opartych na modelu reklamowym. Publikacja IAB Polska pomaga lepiej zrozumieć rynkowe zmiany i stanowi dobrą podstawę do tworzenia skutecznych rynkowych strategii – mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska
Premiera publikacji odbyła się równocześnie z #16 IAB Expert Panelem, podczas którego eksperci z branży marketingu online oraz cyfrowego rynku audio dyskutowali na temat genezy i rozwoju cyfrowego rynku audio w Polsce, modeli sprzedaży muzyki w sieci, możliwości reklamowych związanych z muzyką i przeciwdziałania nielegalnej dystrybucji treści muzycznych. W panelowej dyskusji udział wzięli:
- Marcin Bartłomiej Beme, Founder & CEO, Audioteka
- Piotr Kabaj, dyrektor generalny i prezes zarządu Warner Music Poland
- Roch Kudła, Dyrektor Serwisów Online, Agora
- Michał Pluta, Dyrektor Zarządzający serwisów internetowych w dziale e-technologii, Grupa ZPR
- dr Piotr Turek, ekspert rynku rozrywki
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]