Z myślą o nich, Idea Bank otworzył w jednym z warszawskich Idea Hubów profesjonalne packshot studio, w którym przedsiębiorca będzie mógł bezpłatnie wykonać zdjęcia sprzedawanych przez siebie przedmiotów, fotografie portretowe, a nawet nagrać film.
W dobie internetu i kolorowych magazynów wpływ na zainteresowanie klienta produktem i zachęcenie do skorzystania z oferty ma jego odpowiednia prezentacja. Powinna ona zagwarantować użytkownikowi takie same doznania, jak gdyby zapoznawał się z nim w świecie rzeczywistym. Dostawcy technologiczni prześcigają się w rozwiązaniach mających wpływać na decyzje zakupowe klientów. Wiele najnowszych narzędzi marketingowych i formatów reklamowych, takich jak np. Google Merchant Center czy reklamy karuzelowe w serwisie Facebook, stawiają na przyciągniecie klienta fotografiami.
Zobacz również
W celu stworzenia zdjęć produktów przedsiębiorcy zwykle korzystają z usług firm zajmujących się fotografią reklamową. Sesje zdjęciowe trzeba rezerwować na kilka dni przez usługą, ich wykonanie wiąże się z wysokimi kosztami, które dla niektórych mogą okazać się barierą. To dlatego, w naszej placówce Idea Hub przy ul. Polnej 11 w Warszawie udostępniliśmy przedsiębiorcom kompleksowo wyposażone studio packshotowe, z którego mogą korzystać całkiem za darmo – mówi Jakub Domeracki, szef Inkubatora Przedsiębiorczości Idea Banku.
Studio wyposażone jest w stół bezcieniowy potrzebny do fotografowania małych przedmiotów np. torebek, telefonów, kosmetyków. Dostępne są w nim dwa tła – szare i białe, które wykorzystać można do sesji portretowych, a także ułożyć na stole w taki sposób, by móc fotografować większe produkty. Klienci mają do dyspozycji aparat Canon 70D o matrycy 20Mpx, co sprawia, że wykonane nim zdjęcia nadają się do druku. Na wyposażeniu studia znajdują się także statywy Manfrotto oraz uniwersalny obiektyw. Dostępne są również trzy studyjne lampy błyskowe – dwie o mocy 400W i jedna 800W, a także kilka różnych końcówek światła np. softbox, beauty dish.
Dobrze wykonana fotografia to nie wszystko. Aby uzyskać jak najlepszy efekt zdjęć, ważna jest graficzna obróbka. Przedsiębiorca w studiu packshotowym w Idea Hub znajdzie również 23-calowego iMaca z oprogramowaniem Adobe. Wśród dostępnych programów jest Photoshop CC, czyli najbardziej popularne narzędzie do poprawy wyglądu obrazów cyfrowych, Lightroom służący do przeglądania, katalogowania i przewoływania fotografii, Bridge – łączący w sobie funkcjonalności obu wspomnianych programów.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
W studiu można również nagrywać filmy, ponieważ lampy świecą nie tylko światłem błyskowym, ale również ciągłym (stałym), które jest idealne do prostego oświetlenia filmowego. Dostępne są również lampy LED-owe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakość zdjęć ma ogromny wpływ na postrzeganie firmy oraz odbiór jej oferty. Fotografia przedmiotu powinna uwypuklać jego najważniejsze cechy i ukazywać charakterystyczne elementy. Ciężko uzyskać odpowiedni efekt wykonując zdjęcia np. smartfonem czy zwykłą lustrzanką. Potrzebny jest do tego profesjonalny sprzęt, który dzięki Idea Bankowi przedsiębiorcy mają teraz na wyciągnięcie ręki – mówi Robert Szaban, fotograf.
Aby klienci mogli w pełni czerpać z możliwości, jakie daje studio, Idea Bank zorganizuje dla nich szkolenia, podczas których będą mogli nauczyć się podstaw fotografii i nagrywania filmów. Na spotkania będzie można przyjść z własnymi produktami, aby móc poćwiczyć w praktyce. W sierpniu br. odbędą się trzy tego typu warsztaty, bank planuje organizować w studiu cykliczne spotkania, dla osób, które będą chciały nauczyć się robić własne packshoty.
Studio dostępne jest w Idea Hub przy ul. Polnej 11 w Warszawie od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00 oraz w soboty w godz. 9.00-14.00. Możliwe jest dokonanie rezerwacji studia na wybrany przez siebie termin bezpośrednio w oddziale, drogą telefoniczną lub mailową, nie jest to jednak obligatoryjne.