Współprace między marka to rzecz dość powszechna w branży marketingowej. Nierzadko bowiem znane firmy łączą siły i wspólnie tworzą ciekawe projekty, czy też specjalne kolekcje.
Zobacz również
Czy na naszym rodzimym rynku szykuje się jakaś nowa interesująca współpraca? Od kilku dni IKEA i Decathon na swoich facebookowych profilach publikują posty z hashtagiem, w których nawzajem siebie zaczepiają. Na razie jednak nie zdradzają żadnych szczegółów, lecz już samymi zaczepkami podbijają serca swoich klientów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
26 stycznia br. obie marki zaktualizowały również swoje zdjęcia w tle na profilach – Decathlon pod swoim logo ma teraz slogan sieci IKEA, zaś szwedzka marka „zapożyczyła” hasło sportowego brandu.
Pozostaje nam tylko obserwować, co się z tego mariażu rozwinie ;).
PS
Zaczepki marek są dość powszechnym działaniem marketingowym. Najbardziej znane są z tego brandy fast foodowe, takie jak Burger King, KFC czy McDonald’s. Ta pierwsza sieć w 2018 roku stworzyła specjalną akcję, w ramach której każda osoba znajdująca się w okolicach restauracji McDonald’s, otrzymywała Whoopera za centa.
PS2
A tutaj znajdziecie inne ciekawy przykłady markowych potyczek.