Jednym z priorytetów IKEA jest inspirowanie i umożliwianie ludziom życia w bardziej zrównoważony sposób. Firma zachęca do dbania o planetę poprzez swoją szeroką ofertę produktów i rozwiązań, ale także różnego typu kampanie czy usługi, w których pokazuje, jak podejmować decyzje lepsze dla domu oraz środowiska.
Usługa „Oddaj i zyskaj” wystartuje w sklepach IKEA od 22 listopada. Używane meble IKEA, nie starsze niż pięcioletnie, można przywieźć do sklepu i odsprzedać w Dziale Obsługi Klienta. Przed wizytą w sklepie należy odwiedzić stronę internetową IKEA.pl/oddajizyskaj, aby otrzymać wycenę mebla, odpowiadając krok po kroku na pytania, m.in. o jego rodzaj i stan. Po akceptacji wyceny, należy przyjechać z meblem do sklepu IKEA, gdzie w Dziale Obsługi Klienta mebel zostaje sprawdzony pod kątem zgodności z wcześniej złożoną ofertą. Za mebel otrzymuje się kartę refundacyjną na zakupy w sklepie oraz na IKEA.pl, a używane produkty trafiają do działu circular hub, gdzie można je kupić po okazyjnej cenie. W ten sposób niepotrzebne już klientom meble zyskują szansę na nowy dom i życie.
Zobacz również
– Z badania, Climate Action Research, które IKEA prowadzi od kilku lat wspólnie z GlobeScan, wynika że znacząca większość konsumentów i konsumentek, także w Polsce, oczekuje wsparcia od biznesu w podejmowaniu na co dzień bardziej przyjaznych dla planety działań. Jedną z najważniejszych barier, powstrzymujących ich od tego jest przekonanie, że zrównoważone życie jest zbyt drogie. Z drugiej strony to, co motywuje nas do ekozachowań, to przede wszystkim oszczędność. Na tegoroczny Black Friday postanowiliśmy uruchomić usługę „Oddaj i Zyskaj”, która wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. W ten sposób dokładamy wspólnie cegiełkę do ograniczania zużycia zasobów naturalnych. Zyskują klientki i klienci oraz planeta – mówi Agata Czachórska Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail w Polsce.
IKEA Retail w Polsce od dawna namawia konsumentów do przemyślanych zakupów w Black Friday. W poprzednich latach proponowała klientom niezwykłą kolekcję „PRZYDA SIĘ”, złożoną z rzeczy, które już mamy w domu – często nieużywanych, skrzętnie ukrytych, np. w głębi szafy czy w piwnicy. Natomiast w kampanii „Na dłużej”, marka podkreślała, że dbanie o to, co już posiadamy jest podstawowym sposobem na dłuższe użytkowanie. Proste wskazówki, jak przedłużyć życie naszych mebli i akcesoriów zostały przedstawione w specjalnie przygotowanej kolekcji obrazów. IKEA wskazywała w ten sposób drogę do mniejszego zużycia kurczących się zasobów planety, co obecnie jest szczególnie ważne, kiedy skutki zmiany klimatu okazują się coraz bardziej dotkliwe. Nowa usługa „Oddaj i zyskaj” wpisuje się w ten sam trend, dając drugie życie meblom.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
IKEA od lat działa w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju i dąży do tego, żeby stawać się firmą coraz bardziej przyjazną dla planety i ludzi. Firma do 2030 roku stanie się biznesem w pełni cyrkularnym oraz pozytywnie oddziałującym na klimat. Dąży do tego m.in. prowadząc działania mające na celu maksymalne wykorzystanie produktów wyposażenia domu, np. poprzez ich odnawianie, dawanie szansy na „drugie życie”, ponowne użycie komponentów czy recykling materiałów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W roku finansowym 2020, dzięki pracy działów jakości i odzyskiwania towaru w sklepach IKEA na całym świecie udało się uratować ponad 39 milionów produktów poprzez przepakowanie (8,4 milionów) i ponowną sprzedaż, w tym w działach circular hub. Zrealizowano również ponad milion zamówień na w sumie 14 milionów części montażowych, aby umożliwić naprawę produktów, by służyły dłużej. Ponadto, IKEA przywiązuje dużą wagę do stosowania w artykułach materiałów odnawialnych takich, jak drewno, bawełna, lyocell, czy bambus, oraz pochodzących z recyklingu, jak m.in. przetworzone butelki PET, wykorzystywane do produkcji np. frontów kuchennych KUNGSBACKA czy BODARP. Począwszy od 2030 roku IKEA będzie wykorzystywać w swoich produktach jedynie materiały odnawialne i ponownie przetworzone.