IKEA po raz kolejny wsparła małopolskich medyków

IKEA Kraków kontynuuje akcję pomocy lokalnym medykom. Krakowskie Pogotowie Ratunkowe otrzymało od sklepu akcesoria do wyposażenia dyżurek. Na tzw. oddział covidowy Szpitala Specjalistycznego im. Żeromskiego trafiły artykuły wyposażenia wnętrz.
O autorze
2 min czytania 2021-04-08

Przez pandemię życie każdego z nas uległo zmianie, ale szczególnie odczuli to pracownicy służb medycznych, którzy codziennie znajdują się na pierwszej linii frontu walki z wirusem. IKEA Kraków od początku wybuchu pandemii wspiera lokalne placówki zaangażowane w walkę z COVID-19. W marcu 2020 roku pracownicy sklepu dostarczyli do Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego fotele, stoliki, materace, pościele i wiele innych produktów, poprawiających komfort pracy medyków w tym niezwykle trudnym czasie. Wiosną 2020 roku darowizny produktowe otrzymało też Krakowskie Pogotowie Ratunkowe oraz 5. Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką.

Długotrwała izolacja domowa przekłada się negatywnie również na zdrowie psychiczne najmłodszych. W szczególnie ciężkim położeniu znalazły się dzieci, które wymagają diagnozy i leczenia na oddziałach psychiatrycznych. Obecna sytuacja w znacznym stopniu ograniczyła im bezpośredni kontakt z rodzinami. Chcąc stworzyć dzieciom bardziej domową atmosferę, w lipcu 2020 roku IKEA Kraków podarował ponad 500 produktów ze sklepu na odziały psychiatrii dziecięcej dwóch krakowskich szpitali. Wyposażenie wnętrz, przekazane do Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie oraz Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego im. Św. Ludwika, pomogło stworzyć dzieciom, przebywającym na oddziałach, bardziej domową atmosferę.

Po ponad roku od pojawienia się pierwszych przypadków COVID-19 w Polsce, krakowskie instytucje dostały kolejne wsparcie produktowe z IKEA Kraków. Pod koniec marca br. pracownicy sklepu przywieźli do Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego im. św. Ludwika w Krakowie regały, stoły, krzesła, sofy, biurka, tekstylia i – co najważniejsze – mnóstwo zabawek, materiałów plastycznych i gier edukacyjnych. Trafiły one na odział dzienny oraz całodobowy psychiatrii dziecięcej. Przedstawiciele IKEA pomyśleli również o zagospodarowaniu przestrzeni przed szpitalem, gdzie zainstalowano nowe meble ogrodowe. Kolejne wsparcie otrzymał też Szpital Specjalistyczny im. Stefana Żeromskiego SP ZOZ oraz Krakowskie Pogotowie Ratunkowe, gdzie dostarczono niezbędne artykuły kuchenne.

– Krakowski sklep IKEA wspiera nas już od wielu lat. W momencie wybuchu pandemii – już niemal rok temu, to oni pierwsi zadzwonili do nas z pytaniem, w jaki sposób mogą pomóc. Wyposażenie, jakie wtedy otrzymaliśmy, zapewniło wygodę w dyżurkach zespołów ratownictwa medycznego. Czasu na regenerację i odpoczynek po stresujących wyjazdach jest mało, tym bardziej więc doceniamy to, że te krótkie przerwy w pracy można spędzić w komfortowych warunkach. W styczniu br. otrzymaliśmy od IKEA Kraków kolejną już partię produktów. Tym razem były to akcesoria kuchenne – mówi Małgorzata Popławska, dyrektor Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

IKEA na ratunek stacjom pogotowia w całej Polsce

Z początkiem 2021 roku pomoc IKEA trafiła do stacji pogotowia we wszystkich miastach, w których zlokalizowane są jej sklepy – w Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie i we Wrocławiu. Łącznie firma dostarczyła centrom ratownictwa prawie 9 tysięcy produktów o łącznej wartości niemal 700 tysięcy złotych. Są to meble – sofy, fotele, łóżka, krzesła, stoły, szafy i rozwiązania do przechowywania, wyposażenie łazienek, elementy wyposażenia kuchni – sztućce, talerze, garnki, termosy, a także lampy, kołdry, żarówki czy wieszaki. Z przekazanych produktów IKEA korzystać będzie łącznie ponad 500 zespołów ratownictwa medycznego.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Zbierając zapotrzebowanie od poszczególnych stacji pogotowia zaskoczyło nas to, jak podstawowych rzeczy dotychczas brakowało ratownikom. Wśród przekazanych produktów znalazły się m.in. sztućce i talerze oraz garnki. Priorytetem było dostosowanie tej pomocy do potrzeb każdej ze stacji. Zdajemy sobie sprawę, jak wiele czasu lekarze i ratownicy spędzają teraz w pracy i jak mało mają czasu na odpoczynek. Liczymy, że dzięki produktom IKEA komfort ich pracy się poprawi – mówi Agata Czachórska, dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju z IKEA Retail Polska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się