Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Chcesz dowiedzieć się, co działa w wideo marketingu? Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę na IAB HowTo: Highway to Sound & Vision.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

IKEA pyta Kanadyjczyków: „Wstałeś?”. Tym, którzy odpowiedzą, oferuje materac

IKEA pyta Kanadyjczyków: „Wstałeś?”. Tym, którzy odpowiedzą, oferuje materac
IKEA sprawdza, jak śpią Kanadyjczycy i wysyła krótkie, nocne wiadomości o treści „Wstałeś?”. Na tych, którzy je odczytają i zareagują, do odbioru czeka bezpłatny materac.
O autorze
1 min czytania 2025-02-19

Szwedzka sieć salonów meblowych IKEA od dawna znana jest z nieszablonowego podejścia do komunikacji z klientami. Dotychczas brand tworzył już RTM-y (real-time marketing) nawiązujące m.in. do wyników wyborów w USA czy premiery Thermomixa. Ponadto, na polskim rynku zrealizowana została współpraca IKEA z platformą Canal+ Online podczas promocji serialu „Belfer”.

Tym razem pomysł szwedzkiej sieci sklepów dotyczy klientów borykających się z problemami ze snem. Działania zakładają kontakt z grupą docelową… w środku nocy.

Kanadyjskie oddziały IKEA postanowiły zrealizować kampanię dotyczącą wyższej jakości snu wśród swoich klientów. Tak narodził się pomysł na nawiązanie kontaktu w godzinach od 22 do 5 rano z piątku na sobotę.

Plan był prosty: właśnie w tych niestandardowych godzinach klienci IKEA otrzymywali od sieci sklepów krótką wiadomość o treści „Wstałeś?” (ang. „u up?”). Jeśli odbiorcy zdecydowali się nie tylko odebrać komunikat, ale też na niego odpowiedzieć, mogli zyskać szansę na otrzymanie pełnowartościowego materaca IKEA zupełnie za darmo.

A co ze śpiochami? Im IKEA oferuje 15% rabatu na artykuły do spania dostępne w ofercie sklepu między 15 a 23 lutego br.

– Chcieliśmy znaleźć sposób na nawiązanie kontaktu z ludźmi, gdy sen i materace są najważniejsze – na przykład gdy mają problemy ze snem. Więc odwieczny komunikat „u up?” jest bardzo istotnym, zabawnym i radosnym sposobem na zrobienie tego – stwierdził Robbie Percy, dyrektor kreatywny grupy i partner w Rethink, która odpowiada za realizację kampanii.

Zdjęcia: IKEA

PS IKEA stworzyła kołysankę, która zapewnia głęboki sen dzieciom i rodzicom