IKEA ruszyła ze swoim komisem – sieć odkupuje od klientów używane meble

IKEA ruszyła ze swoim komisem – sieć odkupuje od klientów używane meble
IKEA wystartowała ze swoim hucznie zapowiadanym projektem stworzonym z myślą o naszym środowisku. Sieć odkupuje od klientów używane meble, a następnie ponownie je sprzedaje lub poddaje recyklingowi.
O autorze
1 min czytania 2021-05-10

Pilotaż inicjatywy pod hasłem „Buy Back” wystartował w ubiegłym roku, tuż przed Black Friday. Wówczas akcja trwała kilka dni. Teraz szwedzka sieć poinformowała o rozszerzeniu programu i wprowadzeniu go do swojej oferty na stałe. 

W ramach inicjatywy sieć odkupuje od swoich klientów używane meble – co ciekawe, nie wszystkie muszą być w idealnym stanie, mogą posiadać widoczne ślady zużycia. Meble są następnie ponownie wystawiane na sprzedaż lub – jeżeli nie nadają się do ponownego użycia – zostają poddane recyklingowi.

IKEA odkupuje od klientów m.in. stoły, biurka, szafy, regały, które zostały zakupione w sklepie sieci. W zamian za to marka rozdaje bony o wartości od 30% do 50% pierwotnej ceny mebla – wysokość bonu zależy od stanu produktu.

Jak donosi The Guardian, IKEA niektóre używane meble sprzedaje w swoich marketach, zaś część w internecie – w tym celu marka nawiązała współpracę z portalem ogłoszeniowym Gumtree.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na tę chwilę program działa wyłącznie w Wielkiej Brytanii. Wkrótce zostanie wprowadzony do kolejnych 26 państw.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W Czarny Piątek, kiedy większość zakupów jest spontaniczna i impulsywna, IKEA chciała zwrócić uwagę na ilość oraz wartość posiadanych przez nas już przedmiotów. W tym celu marka stworzyła kolekcję „Przyda się”, która przypominała o rzeczach odłożonych i zapomnianych, bo może „kiedyś się przydadzą”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Już wkrótce w Szwecji pojawi się pierwszy sklep sieci IKEA, w którym sprzedawane będą meble z drugiej ręki. W ten sposób marka chce walczyć z nadmierną konsumpcją i marnotrawstwem produktów.

PS3

W ubiegłym roku chiński oddział sieci IKEA zaprezentował ciekawą, proekologiczną kampanię, w której marka dawała drugie życie plastikowym butelkom i tworzyła z nich zasłony Gunrid.