IKEA już wielokrotnie pokazała, że dba o środowisko i wprowadza wiele rozwiązań, których celem jest przeciwdziałanie zmianom klimatu. Przykładem tego jest chociażby nowy pomysł marki stworzony we współpracy z brytyjskim projektantem Tomem Dixonem – kolekcja produktów oraz narzędzi, które zachęcą mieszkańców dużych miast do lokalnej uprawy warzyw i owoców.
Kolekcja marki stworzona wraz z Tomem Dixonem ma na celu przekonanie, że mieszkanie w dużych aglomeracjach wcale nie odbiera możliwości uprawy własnego ekologicznego jedzenia.
Zobacz również
Pierwsze efekty współpracy zostaną zaprezentowane w maju 2019 roku podczas wystawy kwiatów i ogrodów Chelsea Flower Show w Londynie. Wtedy też pojawi się ulokowany w środowisku miejskim ogród, który będzie podzielony na dwie części. Pierwszą z nich będzie laboratorium ogrodnicze, w którym zostanie zaprezentowana technologia używana do hodowli naturalnych upraw. Z kolei druga część ogrodu będzie botaniczną oazą, w której znajdą się starannie wyselekcjonowane rośliny, mające pozytywny wpływ na środowisko oraz właściwości zdrowotne.
Chelsea Flower Show to pierwszy krok współpracy marki IKEA i Toma Dixona, gdzie nacisk zostanie położony na budowanie świadomości, skąd pochodzi żywność i zademonstrowanie, w jaki sposób można samodzielnie hodować warzywa i owoce w domu. Następnym krokiem jest uczynienie ogrodnictwa i zrównoważonego rozwoju bardziej dostępnymi dla wielu osób przez opracowanie serii produktów, które będą dostępne na całym świecie w sklepach IKEA w 2021 roku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Spot „What if?” prezentuje stanowisko IKEA – marki, która cały czas chce być jeszcze lepsza, przyjaźniejsza dla swoich klientów i dla środowiska.
PS2
Kanadyjski oddział IKEI przygotował pewien eksperyment, którego celem było pokazanie społeczeństwu, co się stanie, gdy temperatura wzrośnie zaledwie o 4 stopnie, czyli o tyle samo, jeżeli emisja gazów cieplarnianych nie zmaleje.