IKEA stworzyła pokrowce na sofy ze starych jeansów

IKEA stworzyła pokrowce na sofy ze starych jeansów
IKEA nawiązała współpracę z holenderską firmą Mud Jeans, w ramach której da nowe życie starym, znoszonym spodniom – szwedzka marka stworzy z nich bowiem pokrowce na sofy.
O autorze
1 min czytania 2021-04-20

Nowa inicjatywa sieci IKEA nie tylko sprawi, że nowe życie otrzymają znoszone spodnie, ale również sofy, których żywotność powoli się kończy. W ramach współpracy z holenderską firmą Mud Jeans szwedzka marka będzie produkować pokrowce na sofy z recyklingu.

Materiał, którym będzie można pokryć sofę Klippan, będzie produkowany w Holandii. W specjalnej fabryce zużyte jeansy będą przekształcane w niebieski puch bawełniany, który następnie zostanie połączony z bawełną organiczną oraz przędzą. Z uzyskanej w ten sposób nowej tkaniny jeansowej powstaną pokrowce na sofy marki IKEA.

Na tę chwilę pokrowce na sofę Klippan sprzedawane będą w marketach sieci w Holandii oraz ośmiu innych krajach od maja br. Do wyboru będzie wersja w jasnym lub ciemnym kolorze. Każdy egzemplarz będzie kosztować 99 euro.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

To jednak nie wszystko – IKEA zachęca klientów, aby oddawali swoje stare, znoszone spodnie, które następnie zostaną poddane recyklingowi. W zamian za to każda osoba otrzyma 10% rabatu na następne zakupy. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Holenderska marka MUD Jeans zasłynęła w 2018 roku, oferując swoim klientom usługę „Lease A Jeans”, czyli wypożyczania dżinsów za niewielką miesięczną opłatę. Celem programu było promowanie filozofii circular fashion.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

To kolejna akcja sieci IKEA z myślą o naszym środowisku – tym razem marka stworzyła serię instrukcji do demontażu swoich mebli, aby przedłużyć ich żywotność.

PS3

IKEA ma w planach otwarcie pierwszego sklepu, w którym sprzedawane będą meble z drugiej ręki. W ten sposób marka chce walczyć z nadmierną konsumpcją i marnotrawstwem produktów.