Spot promujący nowy Katalog IKEA 2019 to emocjonalna historia pokazująca, że prawdziwe życie to także drobne domowe niesnaski, nieporozumienia i chwilowe rozejmy. Bohaterkami są matka i dorastająca córka, pomiędzy którymi panują zmienne relacje. Pojawiają się zarówno trudne, jak i wzruszające, pełne miłości momenty. Historię można podsumować jednym zdaniem: Niech żyje to, co między nami. Niech żyje dom!
Celem nowej odsłony platformy jest pokazanie, że każdy Dom jest inny – nie z powodu różnej powierzchni czy lokalizacji, ale dlatego, że wyjątkowi są jego domownicy. To oni ze swoimi indywidualnymi cechami tworzą dynamikę tego miejsca. To w domu jesteśmy najbardziej sobą – i dlatego czasami trudno nam być w nim razem. Wspólną, doskonałą w swej niedoskonałości codzienność mogą ułatwić produkty i rozwiązania IKEA.
Zobacz również
– Już niewielkie zmiany, jak umiejętne zrównoważenie przestrzeni „ja” i „my”, uspokoją naturalne domowe napięcia i pomogą po prostu wygodniej żyć obok siebie. Ponieważ dbając o dom, dbamy też o siebie nawzajem. To relacje są najważniejsze, dlatego na nich skupiamy się w najnowszej kampanii – mówi Karolina Skalik, Communication Leader w IKEA Retail w Polsce.
– W domu najistotniejsze jest pogodzenie potrzeb wszystkich domowników. Dlatego Katalog IKEA 2019 pełen jest intrygujących rozwiązań i pomysłów. Jego nowa koncepcja pozwala docenić różnorodność tego, jak żyjemy – dodaje Karolina Szabłowska, External Marketing Communication Manager w IKEA Retail w Polsce.
Kluczową częścią komunikacji jest spot reklamowy, którego dłuższa wersja dostępna jest online. Część produktowa wspierana jest przez oddzielny materiał, promujący produkty w ramach Nowych Niższych Cen. Kampania komunikująca katalog ruszyła 20 sierpnia, działania wizerunkowe tydzień później. Obejmą one kanały tradycyjne (TVC, kino, OOH), digital (w tym także współpracę z influencerami) oraz sklepy marki na terenie Polski.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za kreację, strategię i koncept kreatywny kampanii (w tym produkcję spotów do TV i kina, OOH) odpowiada agencja Saatchi&Saatchi IS. Kampanię w Internecie i digitalu z dedykowanym contentem przygotowała agencja VML Poland. Aktywacje z influencerami prowadzone są przez Hash.fm, a za komunikację PR odpowiada Garden of Words. Zakup mediów do kampanii koordynuje w całości dom mediowy Wavemaker.