Kampania pod hasłem „Święta wśród ludzi, nie wśród mebli” zachęca do wsparcia jednej z dwóch organizacji – Stowarzyszenia mali bracia Ubogich, którego wolontariusze każdego roku organizują kolacje wigilijne dla starszych samotnych osób oraz polskich Banków Żywności, które już po raz 23. organizują świąteczną zbiórkę żywności dla potrzebujących.
A także do rozejrzenia się wokół. Czy w naszym otoczeniu nie ma kogoś, dla kogo święta to trudny czas? Może w tym roku warto zaprosić taką osobę do siebie albo ją odwiedzić? A jeśli nie znamy nikogo takiego osobiście – może warto pomyśleć o wolontariacie? Nasze zainteresowanie i obecność mogą być dla kogoś cennym prezentem.
Zobacz również
W ramach kampanii, którą zrealizowała agencja Przestrzeń, powstały spoty video w wersji 30”, 15” i 6”, kreacje display i social media w przewrotny sposób ogrywające produkty IKEA, niestandardowa komunikacja w samych sklepach IKEA oraz landing page, z którego można przekazać datek na obie organizacje. Akcję wspierają też influencerzy oraz materiały redakcyjne na portalu Onet.pl, który jest patronem medialnym kampanii.
Po stronie Przestrzeni autorami konceptu są Piotr Żarczyński i Tomasz Wiśniewski, wsparcie strategiczne zapewnił Paweł Jasiński, a projekt od strony client service prowadziła Ewelina Skwarko. Produkcją spotów, które wyreżyserował Tomasz Chrapusta, oraz materiałów video zajął się dom produkcyjny Sputnik. Media zaplanował i zakupił dom mediowy Wavemaker.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Długo wyczekiwane święta już za rogiem! A z racji tej, że wielkimi krokami wkraczamy w bożonarodzeniowy okres, przedstawiamy świąteczne kampanie, które szczególnie urzekły nas w tym roku.