IKEA wie, że życie nie wygląda jak na Instagramie. W nowym spocie pokazuje trud wychowania i szarość codzienności

IKEA wie, że życie nie wygląda jak na Instagramie. W nowym spocie pokazuje trud wychowania i szarość codzienności
Większość reklamodawców pokazuje perfekcyjne życie, błyszczące meble, uśmiechnięte rodziny i nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że prawdziwe życie wygląda zgoła inaczej. IKEA stawia w swojej komunikacji na naturalizm i odwzorowanie codzienności.
O autorze
1 min czytania 2017-08-25

Szwedzki brand w nowej reklamie podkreśla, że jest obecny z nami tam „gdzie dzieje się życie”.

Obraz kreowany przez kolorowe czasopisma i reklamy wypacza rzeczywistość. W nowej reklamie IKEA pokazuje trud wychowania, subtelnie komunikując, że jest świadkiem niedoskonałości w codziennym życiu. Samotna matka wraca wieczorem do domu, gdzie zastaje obraz, który powoduje u niej załamanie, wychodzi z mieszkania, by po chwili uśmiechnąć się do siebie.

Taki rodzaj komunikacji jest bardzo przyjemny. Konsument nie czuję, że marka chce nachalnie sprzedać swój produkt, a tylko uczestniczy w jego życiu i doskonale go rozumie. Co myślicie o takim sposobie tworzenia kampanii?

Za kreację spotu odpowiedzialna jest agencja Åkestam Holst.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Niedawno IKEA przedstawiła swój nowy katalog, co za tym idzie – opublikowany został nowy spot promocyjny, w którym widzimy różne domowo-życiowe perypetie. W spocie mamy każdy etap życia: młoda para, nastolatkowie, dzieci, starsi rodzice, pan w podeszłym wieku. Co więcej, narratorem spotu jest Bartosz „Fisz” Waglewski, który przekonuje, że przeprowadzki, przemeblowania, nauka, zabawa, kłótnie, odpoczynek to piękny czas, na który każdy z nas w życiu powinien zrobić miejsce!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W jakich wydarzeniach z życia rodziny biorą przez lata udział meble kuchenne? Jakim próbom zostają poddawane? Dlaczego powinny być wytrzymałe?

W nowym spocie IKEA odpowiada na wszystkie pytania i przypomina, że meble powinny podlegać 25 letniej gwarancji! Dlaczego? Zobaczcie!