19 listopada br. swoją premierę miała najnowsza konsola marki Sony – PlayStation 5. Wydarzenie to było szeroko komentowane w mediach już od kilku miesięcy i skłoniło różne marki do wykorzystania popularności towarzyszącej urządzeniu.
Przykładem tego jest humorystyczna reklama serka śmietankowego marki Philadelphia, która promowała zestaw do sernika, wyraźnie nawiązując do najnowszej konsoli Sony. Natomiast sieć KFC, w kontrze do PlayStation 5 i Xboxa Series X firmy Microsoft, zapowiedziała wprowadzenie na rynek swojego własnego sprzętu gamingowego – KFConsole. Wszystko oczywiście było jednym wielkim żartem.
Zobacz również
W końcu długo wyczekiwana premiera PlayStation 5 nadeszła, w związku z czym marka Sony postanowiła wypromować to w niekonwencjonalny sposób. W ramach outdoorowej akcji charakterystyczne znaki znajdujące się przy wejściu do metra londyńskiej stacji Oxford Circus na kilkadziesiąt godziny stały się słynnymi ikonami PlayStation – kółkiem, krzyżykiem, kwadratem i trójkątem.
Znaki kojarzące się z konsolą po raz pierwszy pojawiły się w londyńskiej przestrzeni miejskiej 18 listopada br. i będą tam przez najbliższe 48 godzin. Następnie zostaną przeniesione do biura Sony Interactive Entertainment Europe, które – nota bene – znajduje się 2 minuty drogi od stacji Oxford Circus.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Popularna szkocka marka Hendrick’s Gin postanowiła w nietypowy sposób wypromować swój flagowy trunek – na ścianach i podłodze tunelu stacji King’s Cross w Londynie pojawiły się pachnące ogórkiem i różami grafiki oraz napisy w charakterystycznych dla brandu wiktoriańskich motywach.
PS2
Androidy na stacji, wagony w wystroju świątecznym, zdjęcia kotów na ścianach, zmiana nazwy peronu metra albo… interaktywna wystawa poświęcona Davidowi Bowiemu – to tylko niektóre przykłady działań marketingowych, które można przeprowadzić na stacjach metra.