Wydatki reklamowe w podziale na branże
Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki w październiku wyniosły 39 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa (31 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (11 proc.), za nią finanse (10 proc.) i telekomunikacja (9 proc.).
Zobacz również
W październiku wydatki branży farmaceutycznej wyniosły ponad 484 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta jest niemal o 100 mln większa od tej, którą na wydatki przeznaczyła branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.
źródło: Instytut Monitorowania Mediów
- Farmacja – 484,3 mln zł
- Handel – 384,2 mln zł
- Motoryzacja – 132 mln zł
- Finanse – 118,3 mln zł
- Telekomunikacja – 112,8 mln zł
Wydatki reklamowe w podziale na media
Największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.). Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie, branża telekomunikacyjna w październiku na reklamę w prasie wydała jednie nieco ponad 1 mln.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Handel: marki o największych wydatkach reklamowych
Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w październiku przeznaczył ponad 67 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Media Expert, Media Markt , Biedronka oraz Euro RTV AGD.
źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Handel: typy reklamowanych sklepów
Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (27 proc.) i sklepów w elektroniką (24 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, w zestawieniu na wysokim miejscu znalazła się sprzedaż internetowa (9 proc.), a za nią sklepy meblowe (9 proc.) oraz sieci budowlane (6 proc.).
źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W październiku marka Gripex zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 12 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, Rutinacea, Theraflu oraz Traumon.
źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Farmacja: typy reklamowanych produktów
Największe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (32 proc.) oraz środki przeciwbólowe (19 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. witamin i minerałów, suplementów diety, a także preparatów pielęgnacyjnych i wspomagających pracę wątroby.
źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych
W październiku na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się Santander Bank Polska, który przeznaczył ponad 16 mln zł na kontynuację rebrandingowej kampanii w mediach. Kolejne pozycje zajmują PKO BP, PZU, BGŻ BNP Paribas oraz Provident.
źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Finanse: typy reklamowanych usług
W październiku branża finansowa wciąż w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (66 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz kart płatniczych.
źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W październiku na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał ponad 29 mln zł i wyprzedził Orange, T-Mobile, Play oraz po raz pierwszy nc+.
źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
W branży telekomunikacyjnej większość październikowych reklam dotyczyła oferty na kartę (21 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta na abonament, sieci komórkowe, Internet oraz oferty dla firm.
źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W październiku w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazł się Opel (ponad 12 mln zł), następnie Hyundai, Volkswagen, Skoda oraz Ford.
źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Motoryzacja: typy reklamowanych produktów
W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (62 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, producentów opon oraz autoryzowanych dealerów.
źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 października 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów