Inbound marketing: porady i trendy na 2020 rok

Inbound marketing: porady i trendy na 2020 rok
Współczesny konsument poświęca coraz więcej czasu na porównywanie różnych ofert, zanim podejmie ostateczną decyzję o zakupie danego produktu. To, co kiedyś było „szybką wycieczką” do sklepu, w którym mieliśmy do wyboru kilka marek, teraz jest znacznie dłuższym i bardziej skomplikowanym procesem.
O autorze
2 min czytania 2020-05-04

W efekcie tych zmian współcześni konsumenci zwracają uwagę na znacznie więcej, niż niskie ceny lub obietnica ekspresowej wysyłki – chcą kupować od marek, których wartości są zbliżone do ich własnych.

Coraz dłuższy proces decyzyjny konsumenta, a także rosnące znaczenie wartości wyznawanych przez marki sprawiły, że obecnie inbound marketing odgrywa coraz większą rolę dla marek, które chcą odnieść sukces. Kluczem w tym przypadku jest tworzenie treści edukacyjnych, odpowiadających na pytania, a nawet rozwiązujących problemy – wówczas taka marka dużo zyskuje w oczach klienta.

Lecz mając ograniczony czas i zasoby, a także mnóstwo kanałów do wyboru, na co warto zwrócić największą uwagę?

Nasz Digital Marketing Planning Guide oferuje wgląd w najlepsze kanały inbound marketingu, a także prezentuje najnowsze i najważniejsze trendy, które marketerzy muszą znać.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najpopularniejsze kanały inbound marketingu

Przeprowadziliśmy ankietę wśród 900 marketerów na całym świecie, aby dowiedzieć się, na jakich głównie kanałach się koncentrują oraz w jaki sposób rozdzielają między nie swoje budżety. Najpopularniejsze kanały, które wskazali marketerzy to:

  • Social media
  • Content marketing
  • SEO
  • Landing page

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wśród odpowiedzi marketerów pojawiły się także: płatna reklama display, e-mail marketing oraz tradycyjna reklama.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Poniżej znajdziecie kilka najpopularniejszych trendów, a także sprawdzonych porad dotyczących wyżej wymienionych kanałów.

Najgorętszy trend content marketingu? „Zapytaj Alexę”.

Strategie content marketingowe zazwyczaj koncentrują się na publikowaniu postów na blogach, tworzeniu ebooków czy innych dłuższych form tekstowych lub wideo. Według naszych badań content marketing jest stosowany na każdym etapie ścieżki zakupowej – od budowania świadomości, aż po generowanie konwersji.

Jednak rosnąca popularność inteligentnych głośników zaczęła wprowadzać w tej kwestii pewne zmiany. W pierwszym kwartale 2019 roku globalna sprzedaż inteligentnych głośników odnotowała potrójny wzrost. Według ankiety firmy Adobe, ponad 40% osób, które posiadają inteligentne głośniki, używa ich do wyszukiwania informacji w internecie.

Z tego więc powodu coraz więcej marketerów w swoich działaniach zaczyna zwracać coraz większą uwagę na treści aktywowane głosowo.

Przy optymalizacji pod kątem głosu powinno mieć się na uwadze przede wszystkim tzw. frazy konwersacyjne, takie jak np. „Jaka jest różnica między zmywarkami Bosch 300 i Bosch 500?”. Ponadto, treść przyjazna dla wyszukiwania głosowego powinna odpowiadać na bardzo szczegółowe pytania, być prosta i zwięzła, a gdy jest to konieczne, powinna także zawierać informacje na temat marki, by ułatwić klientom nawiązanie kontaktu.

Tego typu treści powinny być także zoptymalizowane pod kątem fraz wyszukiwanych w Google, ponieważ to właśnie na nie asystenci cyfrowi w pierwszej kolejności zwracają największą uwagę.

Ponadto, niektóre marki będą również chciały sprawdzić, czy tworzenie Alexa Skills czy też działań w Google Action będzie miało sens dla ich odbiorców, a także własnego biznesu.

>>> Pobierz nowy ebook Criteo pt. „Digital Marketing Planning Guide. Część 1: Inbound marketing”

Jak w prosty sposób poprawić współczynnik konwersji strony internetowej? Odpowiedzią są recenzje

Jeśli chodzi o najlepsze działania dla kanałów internetowych, możliwość dodawania recenzji przez klientów jest jednym z wiodących narzędzi. Ma to sens, biorąc pod uwagę obszerny research, jaki konsumenci robią, zanim podejmą ostateczną decyzję o zakupie. Nasze badania potwierdzają to.

Według globalnej ankiety przeprowadzonej przez Criteo z udziałem 10 tys. klientów, 48% z nich stwierdziło, że opinie na stronie produktu są bardzo ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

Oprócz wpłynięcia na decyzję zakupową klienta, możliwość dodawania recenzji na witrynie może również poprawić SEO, a także ranking strony.

Maksymalizuj swoje działania inbound marketingowe

Dobrze zrealizowany plan inbound marketingowy może budować wizerunek marki oraz wpływać na zachowania konsumentów na wszystkich etapach ich podróży zakupowej. Aby uzyskać więcej informacji na temat najlepszych działań i popularnych trendów dla współczesnych kanałów inbound marketingu, zachęcamy do pobrania naszego ebooka pod tytułem „Digital Marketing Planning Guide. Część 1: Inbound marketing”.

 

Artykuł powstał we współpracy z Criteo.