Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Indyjski oddział Starbucks porusza temat transpłciowości

Indyjski oddział Starbucks porusza temat transpłciowości
Sąd Najwyższy Indii obraduje nad propozycją zmian, które mają dotyczyć zalegalizowania małżeństw osób tej samej płci. Wraz z wydłużającą się dyskusją, wzrasta niepokój społeczności LGBTQ, dlatego Starbucks postanowił stworzyć reklamę poruszająca temat transpłciowości.
O autorze
1 min czytania 2023-05-16

fot. Starbucks

Scena przedstawiona w kampanii odbywa się w kawiarni, w której rodzice oczekują na ich dziecko. Ojciec dzwoni do syna o imieniu Arpit, na miejscu pojawia się jednak córka – Arpita. Okazuje się, że mężczyzna jest osobą transpłciową, co nie do końca podoba się ojcu, jednak Arpita zapewnia, że pomimo tego, że minęło już sporo czasu od tej zmiany, jej tata nadal jest dla niej całym światem. 

Mężczyzna pyta żony i córki, czy chciałyby napić się kawy, po czym idzie ją zamówić. Po chwili pracownica kawiarni głośno wywołuję Arpitę po odebranie zamówienia. Ten gest jest symboliczny i nawiązuje do komunikacji marki Starbucks, która znana jest z tego, że podpisuje kubki z napojami imieniem klienta. W reklamie na kubku pojawiło się imię „Arpita”, co miało oznaczać, że ojciec zaakceptował jej decyzję. 

Warto podkreślić, że dla zachowania autentyczności Starbucks zaprosił do współpracy przy kampanii transpłciową modelkę, która przeszła operację zmiany płci.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wraz z kampanią #ItStartsWithYourName – mamy nadzieję, że jeszcze bardziej wzmocnimy przekaz bycia przyjazną, inkluzywną marką, dla której nic nie liczy się dla nas bardziej niż komfort naszych klientów – powiedziała Deepa Krishnan, dyrektor ds. marketingu w TATA Starbucks.

Kampania jest wzbogacona o hashtag #ItStartsWithYourName, dzięki któremu Starbucks chce podkreślić, że określa nas imię i nieważne czy jest to Arpit, czy Arpita Marka wyraża miłość i akceptację dla wszystkich osób, które przyjmują swoje prawdziwe „ja”. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Użytkownicy Twittera bojkotują Starbucks

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Reklama spotkała się z dużym zainteresowaniem, ale także kontrowersją. Niektórzy użytkownicy Twittera oskarżyli Starbucks o sprowadzanie amerykańskiego przebudzenia do Indii. Chwilę po opublikowaniu kampanii na Twitterze trendował nawet #BoycottStarbucks.

PS Starbucks będzie testować produkty wytworzone z własnych fusów kawowych

Polski startup Ecobean opracował technologię pozwalającą na ponowne wykorzystanie zużytych fusów po kawie i zamianę ich w zrównoważone materiały. We współpracy z operatorem marki Starbucks w Polsce, AmRest, Ecobean już od dwóch lat opracowuje innowacyjne technologie przetwarzania fusów. Firma wystartowała z projektem Circular Coffee, który przybliży całą branżę o kolejny krok do bardziej zrównoważonej produkcji i gospodarki obiegu zamkniętego.

PS 2 #Stronglikecoffee, czyli Starbucks opowiada o sile kobiet

Droga od ziarenka do kubka kawy Starbucks jest długa i pełna pasji oraz zaangażowania kobiet na każdym etapie jej tworzenia. Marka myśli o swoich Partnerkach i silnych kobietach z Rwandy i Sumatry, gdzie uprawiane są jej kawy i podzieliła się ich historiami.