fot. Starbucks
Scena przedstawiona w kampanii odbywa się w kawiarni, w której rodzice oczekują na ich dziecko. Ojciec dzwoni do syna o imieniu Arpit, na miejscu pojawia się jednak córka – Arpita. Okazuje się, że mężczyzna jest osobą transpłciową, co nie do końca podoba się ojcu, jednak Arpita zapewnia, że pomimo tego, że minęło już sporo czasu od tej zmiany, jej tata nadal jest dla niej całym światem.
Zobacz również
Mężczyzna pyta żony i córki, czy chciałyby napić się kawy, po czym idzie ją zamówić. Po chwili pracownica kawiarni głośno wywołuję Arpitę po odebranie zamówienia. Ten gest jest symboliczny i nawiązuje do komunikacji marki Starbucks, która znana jest z tego, że podpisuje kubki z napojami imieniem klienta. W reklamie na kubku pojawiło się imię „Arpita”, co miało oznaczać, że ojciec zaakceptował jej decyzję.
Warto podkreślić, że dla zachowania autentyczności Starbucks zaprosił do współpracy przy kampanii transpłciową modelkę, która przeszła operację zmiany płci.
– Wraz z kampanią #ItStartsWithYourName – mamy nadzieję, że jeszcze bardziej wzmocnimy przekaz bycia przyjazną, inkluzywną marką, dla której nic nie liczy się dla nas bardziej niż komfort naszych klientów – powiedziała Deepa Krishnan, dyrektor ds. marketingu w TATA Starbucks.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kampania jest wzbogacona o hashtag #ItStartsWithYourName, dzięki któremu Starbucks chce podkreślić, że określa nas imię i nieważne czy jest to Arpit, czy Arpita Marka wyraża miłość i akceptację dla wszystkich osób, które przyjmują swoje prawdziwe „ja”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Użytkownicy Twittera bojkotują Starbucks
Reklama spotkała się z dużym zainteresowaniem, ale także kontrowersją. Niektórzy użytkownicy Twittera oskarżyli Starbucks o sprowadzanie amerykańskiego przebudzenia do Indii. Chwilę po opublikowaniu kampanii na Twitterze trendował nawet #BoycottStarbucks.
PS Starbucks będzie testować produkty wytworzone z własnych fusów kawowych
Polski startup Ecobean opracował technologię pozwalającą na ponowne wykorzystanie zużytych fusów po kawie i zamianę ich w zrównoważone materiały. We współpracy z operatorem marki Starbucks w Polsce, AmRest, Ecobean już od dwóch lat opracowuje innowacyjne technologie przetwarzania fusów. Firma wystartowała z projektem Circular Coffee, który przybliży całą branżę o kolejny krok do bardziej zrównoważonej produkcji i gospodarki obiegu zamkniętego.
PS 2 #Stronglikecoffee, czyli Starbucks opowiada o sile kobiet
Droga od ziarenka do kubka kawy Starbucks jest długa i pełna pasji oraz zaangażowania kobiet na każdym etapie jej tworzenia. Marka myśli o swoich Partnerkach i silnych kobietach z Rwandy i Sumatry, gdzie uprawiane są jej kawy i podzieliła się ich historiami.