Influencer marketing w sektorze spożywczym [BADANIE]

Influencer marketing w sektorze spożywczym [BADANIE]
Jak wynika z raportu TERRITORY Influence, zatytułowanego „Opanowanie wpływu społecznego w branży spożywczej", rośnie wpływ influecner marketingu na decyzje zakupowe klientów w Polsce. Ponad połowa konsumentów wybiera produkty dzięki odkryciom dokonywanym na platformach społecznościowych. Co jeszcze zmieniło się w sektorze spożywczym dzięki twórcom internetowym?
O autorze
1 min czytania 2024-05-13

Jak najlepiej przekonać potencjalnych klientów do zakupów w branży spożywczej? Dzięki zaangażowaniu influencerów, którzy potrafią autentycznie polecać określone produkty. To właśnie szczerość i naturalność są kluczowymi czynnikami wpływającymi na kondycję marek reprezentujących sektor FMCG.

Generacja Z kluczową grupą konsumentów dla branży spożywczej

Według raportu „Opanowanie wpływu społecznego w branży spożywczej” współczesny marketing w sektorze spożywczym coraz częściej zwraca się ku przedstawicielom generacji Z. To właśnie popularne „zetki” są najczęstszymi odbiorcami reklam tworzonych przez przedstawicieli branży spożywczej. Coraz więcej działań prowadzonych jest w mediach społecznościowych: na TikToku, Instagramie i Pintereście. Co więcej, kampanie promocyjne stopniowo ewoluują w stronę formatów bardziej narracyjnych, co daje szansę na zbudowanie silnej interakcji z odbiorcami i zwiększenie ich zaangażowania.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Case Studies w raporcie TERRITORY Influence

W ramach analizy wyników prowadzonego badania, w treści raportu pt. „Opanowanie wpływu społecznego w branży spożywczej” znalazło się miejsce również na case studies trzech marek: Starbucksa, Corny i Hope. We wszystkich przypadkach autorzy publikacji skoncentrowali się na celach, obranych strategiach i wynikach osiągniętych przez poszczególne brandy w wyniku wykorzystania strategii influencer marketingu przy tworzeniu działań reklamowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wyniki były jednoznaczny: współpraca z odpowiednio wytypowanymi influencerami okazała się źródłem zysków, pozwoliła na zwiększenie zasięgów i zbudowanie dużej, zaangażowanej społeczności, gotowej m.in. na testowanie wybranych produktów zarówno online, jak i offline.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: raport pt. „Opanowanie wpływu społecznego w branży spożywczej”, mat. pras.