Podczas wyboru uczestniczek do współpracy przy projekcie, agencja kierowała się destynacjami, nośnością przekazu i trafnością grupy odbiorczej. Poddano dokładnej analizie setki profili tak, by wyłonić panie, które mogą stać się orędowniczkami profilaktyki osteoporozy wśród mieszkanek Stolicy. Łączne zasięgi pań zaproszonych do akcji wynoszą ponad 2,5 mln użytkowników Instagrama.
– Osteoporoza to choroba dotykająca co 3 kobietę po 50. roku życia, nie dając przez wiele lat objawów. Takie panie są najczęściej nieświadome zagrożenia jakie niesie choroba, ale chętnie korzystają z mediów społecznościowych, obserwując swoje ulubione aktorki, piosenkarki czy influencerki. Stąd pomysł, by to one szerzyły świadomość choroby i popularyzowały jej profilaktykę – badanie gęstości kości, a w przypadku wskazań – terapię, mającą na celu naturalne zagęszczenie i wzmocnienie kości – mówi Aleksandra Merta, zarządzająca agencją i prowadząca projekt.
Zobacz również
Akcja promocji profilaktyki osteoporozy znajduje się w pierwszym etapie. Zaproszone Panie mogą wykonać w Centrum OsteoStrong bezpłatne badania i – w przypadku zaleceń – skorzystać z terapii osteoporozy lub działań profilaktycznych. Centrum zwróciło się do wyłonionych uczestniczek z prośbą o zaproszenie przez nie swoich obserwatorek do umówienia bezpłatnego badania densytometrycznego i konsultacji fizjoterapeutycznej w warszawskim OsteoStrong. Dzięki takiej wizycie u pań z niezdiagnozowaną jeszcze osteoporozą może zostać wdrożona wczesna profilaktyka, a u pań z obniżoną gęstością kości – właściwa terapia.
– Wraz z Centrum OsteoStrong liczymy, że zaproszone panie chętnie zaangażują się w akcję i pomogą jak najszerzej dotrzeć z komunikacją promującą profilaktykę osteoporozy wśród kobiet – osteoporoza to głównie nasz kobiecy problem – dodaje Aleksandra Merta.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]