Skomplikowane procedury, a przede wszystkim kryterium ceny (często ukryte w postaci zakupu mediów) powodują, że o wygranej w przetargu publicznym decyduje nie najlepszy pomysł i efektywnie wydany budżet, a po prostu najtańsza oferta. Doświadczone, najlepsze agencje reklamowe i domy mediowe rezygnują z uczestnictwa w przetargach, w których nie mogą konkurować jakością. W konsekwencji część kampanii publicznych jest przeprowadzona, jednak bez pomysłu i realnego wpływu na społeczeństwo, a więc ich potencjał nie jest wykorzystany. Pozorne oszczędności doprowadzają więc do straty publicznych pieniędzy.
InfoPublika jest projektem edukacyjnym agencji reklamowej Hand Made i partnerów – Arena Media oraz Marketingu przy kawie. Projekt skierowany jest do urzędów i instytucji otwartych na dialog społeczny i profesjonalne prowadzenie przetargów.
Zobacz również
Pierwsze szkolenie odbędzie się już 2 czerwca 2016 w Krakowie. Tematem przewodnim jest “SOPZ, czyli brief – o tym jak napisać przetarg na kampanię”. Program szkolenia przewiduje warsztaty i prelekcje, z których będzie można dowiedzieć się m.in. na które zapisy w SOPZ zwrócić szczególną uwagę przy konstruowaniu przetargu, czym się kierować w formułowaniu zwycięskich kryteriów oraz jaka jest specyfika tworzenia kampanii reklamowych. Ponadto uczestnicy poznają najciekawsze akcje społeczne minionych lat.
Wśród prelegentów oraz prowadzących warsztaty pojawią się eksperci z wieloletnim doświadczeniem reklamowym: Joanna Burdek (menadżerka ds. kampanii społecznych w agencji Hand Made), Michał Wieleński (group account director w Arena Media), Jacek Szlak (redaktor naczelny Marketingu przy Kawie) i Dominik Koza (dyrektor ds. rozwoju w agencji Hand Made). Kolejne edycje będą dotyczyły m.in. strategii marketingowej, produkcji filmowej i design thinking.
Strona internetowa wydarzenia: infopublika.pl
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing