Do tej pory informatycy zebrali już ponad 40.000 zł, w tym roku planuję „rozjechać cukrzycę” dla Huberta Getki.
„Wszystko zaczęło się od tego, że kilka lat temu zaproponowałem zespołowi przejechanie rowerem 500 km w dni szlakiem Odra-Nysa i od razu zgłosiło się kilku chętnych” – mówi Rafał Źróbecki, Prezes Squiz, pomysłodawca i organizator całej akcji. Dla większości zespołu było to przejechanie dystansu większego niż 40 km pierwszy raz w życiu. Wraz z każdą kolejną edycją ilość osób i kilometrów rosła. W zeszłym roku trasę Odra-Nysa przejechało ponad 30 osób ze szczecińskiej branży IT. – „W Squiz bardzo duży nacisk kładziemy na zdrowie. Każdy pracownik ma do dyspozycji 1000 zł na aktywności sportowe – wielu z nich zainwestowało właśnie w rowery, aby wybrać się z nami na wyjazd” – podsumowuje Źróbecki.
Zobacz również
W tym roku plan jest jeszcze ambitniejszy – informatycy planują wyprawę trasą Green Velo, która biegnie wzdłuż wschodniej granicy polski. Swoją trasę chcą rozpocząć w Przemyślu, aby w wciągu 9 dni dotrzeć na Mazury i stamtąd wrócić do Szczecina. Głównym celem charytatywnym jest pomoc Hubertowi Getce, synowi przyjaciela jednego z programisty pracującego w Squiz. -„Szukając osób, którym możemy pomóc zawsze zaczynamy od kręgu najbliższych znajomych oraz rodziny. W tym roku po raz kolejny przyjadą nasi przyjaciele z Australii, aby przeżyć przygodą z nami.” – dodaje Źróbecki. Pomóc Hubertowi jednak może każdy, informacje o akcji znajdują się na stronie.
Inicjatywę jak co roku wspiera wiele lokalnych firm. Partnerami strategicznymi zostały firmy Bike-Team, jeden z popularniejszych w Szczecinie sklepów i serwisów rowerowych oraz Interglobus Tour – największy w regionie operator transferów na lotniska w Berlinie i Goleniowie. Wyjazd wspierają również lokalne media i organizacje.
VII edycja „Informatyków na Rowery” rusza 09.06.2017, trasę, przygotowania oraz przebieg wyprawy można śledzić na facebookowym profilu wydarzenia.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing