Do tej pory informatycy zebrali już ponad 40.000 zł, w tym roku planuję „rozjechać cukrzycę” dla Huberta Getki.
„Wszystko zaczęło się od tego, że kilka lat temu zaproponowałem zespołowi przejechanie rowerem 500 km w dni szlakiem Odra-Nysa i od razu zgłosiło się kilku chętnych” – mówi Rafał Źróbecki, Prezes Squiz, pomysłodawca i organizator całej akcji. Dla większości zespołu było to przejechanie dystansu większego niż 40 km pierwszy raz w życiu. Wraz z każdą kolejną edycją ilość osób i kilometrów rosła. W zeszłym roku trasę Odra-Nysa przejechało ponad 30 osób ze szczecińskiej branży IT. – „W Squiz bardzo duży nacisk kładziemy na zdrowie. Każdy pracownik ma do dyspozycji 1000 zł na aktywności sportowe – wielu z nich zainwestowało właśnie w rowery, aby wybrać się z nami na wyjazd” – podsumowuje Źróbecki.
Zobacz również
W tym roku plan jest jeszcze ambitniejszy – informatycy planują wyprawę trasą Green Velo, która biegnie wzdłuż wschodniej granicy polski. Swoją trasę chcą rozpocząć w Przemyślu, aby w wciągu 9 dni dotrzeć na Mazury i stamtąd wrócić do Szczecina. Głównym celem charytatywnym jest pomoc Hubertowi Getce, synowi przyjaciela jednego z programisty pracującego w Squiz. -„Szukając osób, którym możemy pomóc zawsze zaczynamy od kręgu najbliższych znajomych oraz rodziny. W tym roku po raz kolejny przyjadą nasi przyjaciele z Australii, aby przeżyć przygodą z nami.” – dodaje Źróbecki. Pomóc Hubertowi jednak może każdy, informacje o akcji znajdują się na stronie.
Inicjatywę jak co roku wspiera wiele lokalnych firm. Partnerami strategicznymi zostały firmy Bike-Team, jeden z popularniejszych w Szczecinie sklepów i serwisów rowerowych oraz Interglobus Tour – największy w regionie operator transferów na lotniska w Berlinie i Goleniowie. Wyjazd wspierają również lokalne media i organizacje.
VII edycja „Informatyków na Rowery” rusza 09.06.2017, trasę, przygotowania oraz przebieg wyprawy można śledzić na facebookowym profilu wydarzenia.
Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji
Słuchaj podcastu NowyMarketing