Konkurs nagradza innowacyjne modele biznesowe, projekty wnoszące nową wartość oraz unikalne pomysły z dziedziny marketingu i komunikacji marketingowej wprowadzone w życie. W tym roku do konkursu zostały zgłoszone 172 projekty w 9 kategoriach. Prace oceniało 37-osobowe Jury pod przewodnictwem Piotra Voelkela, założyciela Grupy Kapitałowej VOX oraz pod opieką 2 przewodniczących grup jurorskich: Rafała Ciszewskiego, Wiceprezesa Zarządu K2 Internet oraz CEO K2 Media i Piotra Jaś, General Managera CEE BlaBlaCar.
Obrady jury odbywały się w dwóch etapach: online – wyłoniona została shortlista oraz offline, czyli obrady „na żywo”. Podczas drugiej części obrad jurorzy najpierw dyskutowali o projektach, następnie zatwierdzili nominacje, spośród których zagłosowali na nagrody – w tym roku po raz pierwszy przyznane zostały złote, srebrne i brązowe statuetki.
Zobacz również
Jury oceniało projekty, przyznając punkty w 4 obszarach wymaganych do oceny innowacyjności określonych w konkursie:
- Czy projekt rozwiązuje określony problem konsumenta, marki lub organizacji?
- Czy jest innowacyjny w kategorii produktowej, kreuje nową wartość, przełamuje schematy?
- Czy po wdrożeniu tej innowacji reguły gry na rynku uległy lub mogły ulec zmianie między innymi w obszarach struktury rynku, tworzenia nowego rynku, powstania nowego standardu czy reakcji konkurencji?
- Czy projekt ma potencjał na zgłoszenie do Lions Innovation lub jest unikalny na skalę światową?
Podczas Gali zostaną także ogłoszone nagrody specjalne „GAME CHANGER” w kategoriach: Firma Roku, Człowiek Roku i Wydarzenie Roku. To nagrody za najbardziej innowacyjne i przełomowe działania i idee w branży komunikacji marketingowej, marketingu, mediów i biznesie, które kształtują naszą rzeczywistość – prekursorów zmian, wobec których rynek nie mógł i nie może pozostać obojętny. Kandydatury do „GAME CHANGER” zgłaszały osoby i firmy, które w poprzednich edycjach konkursu były laureatami tych nagród, pełniły funkcje Przewodniczących konkursu oraz przedstawiciele Komitetu Organizacyjnego projektu.
Nominowani (kolejność projektów w kategoriach alfabetyczna wg. tytułów):
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Sponsorzy: Polsat Media Biuro Reklamy, AMS, Grupa Wirtualna Polska, KinAds – Reklama w kinie, Nielsen
Współpraca: IRL, Mamastudio
Audytor: Firma prawnicza LSW
Patroni medialni: Wirtualnemedia.pl, INN Poland, F5
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie.