innogy oficjalnie pod nazwą E.ON

innogy Polska zmieniło się w E.ON Polska. Nowy logotyp pojawił się już w materiałach i korespondencji do klientów. Od września prowadzona jest kampania informacyjna PoznajMY się o zmianie marki. Firma mówi w niej także swojej nowej strategii i działaniach na rzecz społeczności lokalnych.
O autorze
4 min czytania 2021-12-13

Przejście do Grupy E.ON

Zmiana marki jest ostatnim etapem dwuletniego procesu integracji innogy z Grupą E.ON, który rozpoczął się w 2019 roku. Nowe nazwy i logotypy zyskały również pozostałe spółki należące do Grupy E.ON. Warszawski dystrybutor energii od dziś działa jako Stoen Operator. FOTON Technik zmienił nazwę na E.ON FOTON, a innogy Polska Solutions – na E.ON Polska Solutions. Nazwa spółki E.ON edis pozostaje bez zmian.

Grupa E.ON to jeden z wiodących europejskich koncernów energetycznych., który jest właścicielem ponad 1,3 mln km sieci dystrybucyjnych energii elektrycznej, gazu i ciepła w całej Europie. Wartość regulacyjna aktywów sieciowych wynosi ok. 35 mld EUR, co czyni E.ON jednym z największych globalnie podmiotów energetycznych. Grupa obsługuje około 53 miliony klientów na 15 rynkach. Zatrudnia łącznie ponad 78 tysięcy osób, w tym 3500 w spółkach na terenie Polski. W naszym kraju E.ON działa od 20 lat. Produkuje i dystrybuuje energię elektryczną, gaz, ciepło i chłód do klientów indywidualnych, sektora publicznego i klientów biznesowych na terenie całego kraju. Głównym rynkiem w obszarze sprzedaży energii elektrycznej jest Warszawa, gdzie E.ON Polska obsługuje ponad 1 mln klientów.

Wspólnie w kierunku neutralności klimatycznej

Neutralność klimatyczna jest filarem strategii E.ON. Firma na terenie Polski od lat sukcesywnie zachęca klientów do większego zaangażowania w aktywności proekologiczne. Tej filozofii odpowiada hasło firmy: MY może więcej. Ma ono oddawać przekonanie, jak ważne jest współdziałanie, a każda, nawet najmniejsza inicjatywa ma znaczenie i przybliża nas do ważnych i pozytywnych zmian na rzecz środowiska i klimatu.

W ostatnich miesiącach firma ogłosiła kilka projektów spójnych z filozofią MY może więcej. Każdy z nich ma angażować społeczności lokalne i inspirować innych do działania. Wśród tych inicjatyw jest mapa eko firm i instytucji. Ma ona zebrać w jednym miejscu i pokazać jak najwięcej ekologicznych pomysłów, które firmy wprowadziły, by redukować swój ślad węglowy. Do tej pory do projektu zgłosiło się kilkadziesiąt organizacji, które w ramach prowadzenia własnej działalności kierują się ideą zrównoważonego rozwoju.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ostatnim czasie E.ON w Polsce zaprosił do wspólnego projektu także warszawskie wspólnoty mieszkaniowe i spółdzielnie. Celem inicjatywy było zaprezentowanie przez zgłaszających pomysłów na działania lokalne służące ochronie środowiska naturalnego lub zazielenianiu otoczenia miejskiego. Do wygrania natomiast były instalacje fotowoltaiczne finansowane przez E.ON. Pierwszy tego typu projekt skierowany był do wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni. Na dniach ruszy analogiczny projekt skierowany do stołecznych szkół.

W naszej działalności biznesowej będziemy opierać się na idei świadomego ekologiczne społeczeństwa. I nie chodzi tu tylko o pojedynczych konsumentów, ale również mały i duży biznes. Chcemy pracować na rzecz naszych klientów i społeczności lokalnych. Doceniamy ogromne zaangażowanie konsumentów i firm w działania ekologiczne, także w te, które do tej pory realizowaliśmy wspólnie z nimi. Wierzymy, że razem możemy więcej, stąd nasze hasło, mówiące: MY może więcej. Jednocześnie jesteśmy przekonani, że do osiągnięcia założonych celów potrzebujemy inwestycji w  infrastrukturę energetyczną, dekarbonizację energetyki oraz nowoczesne cyfrowe rozwiązania – mówi Andrzej Modzelewski, prezes E.ON Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Digitalizacja i nowoczesne sieci zredukują emisję CO2

Grupa E.ON dąży do całkowitego zredukowania emisji dwutlenku węgla z zasobów należących do firmy do 2040 roku. Globalny program inwestycyjny marki jest w pełni skoncentrowany na zrównoważonym rozwoju. Od 85 do 90 proc. planowanych globalnych działań inwestycyjnych Grupy spełnia jego surowe kryteria. Założeniem strategicznym jest wyposażanie klientów w narzędzia do udziału w transformacji energetycznej i oferowanie zielonych produktów i usług. Firma stawia na takie rozwiązania jak autonomiczne energetycznie gospodarstwa domowe, niezależne źródła energii, rozwiązania zwiększające efektywność energetyczną w różnych obszarach życia oraz takie, które przyczyniają się do zrównoważonego stylu życia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jednym z podstawowych działań, na których chce skoncentrować się E.ON to intensywna cyfryzacja usług. Platformy cyfrowe usprawnią ogólne operacje, jednocześnie redukując koszty i emisję dwutlenku węgla. Do 2026 roku Grupa E.ON zainwestuje około 2 miliardów euro w celu cyfryzacji planowania, monitorowania i kontroli sieci elektroenergetycznej. Dzięki temu będzie jednym z pierwszych podmiotów energetycznych, które będą miały pełną cyfrową kontrolę nad swoją infrastrukturą sieciową na wszystkich poziomach napięcia. E.ON będzie również oferować rozwiązania cyfrowe stronom trzecim. W ciągu najbliższych pięciu lat sieci zintegrują od 35 do 40 gigawatów dodatkowej mocy OZE. Łącznie Grupa E.ON zainwestuje około 22 miliardów euro w rozbudowę sieci energetycznych w regionach, w których prowadzi biznes.

E.ON planuje dalsze inwestycje w nowoczesną infrastrukturę energetyczną w Polsce, mając jednocześnie na uwadze uwarunkowania ekonomiczne i potrzeby mieszkańców. Integracja z Grupą E.ON zapewni klientom indywidualnym i biznesowym większy wybór usług, począwszy od energii elektrycznej, ciepła i chłodu, a skończywszy na produktach okołoenergetycznych. Firma będzie kontynuować digitalizację usług, co stanowi jeden z głównych elementów naszej strategii transformacji w kierunku gospodarki niskoemisyjnej. Zamierzamy też zainicjować swoją działalność w obszarze energetyki wodorowej, a także utrzymać maksymalne zaangażowanie w sektor e-mobility oraz rozwiązania przemysłu 4.0 – kończy – dodaje Andrzej Modzelewski.

Klienci od teraz w Mój E.ON

13 grudnia innogy zmieniła nazwę na E.ON. Na materiałach oraz dokumentach firmowych, budynkach i w salonach obsługi pojawiło się nowe logo. Portal obsługi klientów Mój E.ON zastąpił wcześniejszy portal Moje innogy.  Wszystkie obowiązujące umowy i ich warunki pozostają bez zmian, a klienci nie muszą podejmować żadnych działań ze swojej strony. Pod nową marką będzie także kontynuowane wprowadzanie udogodnień dla osób odwiedzających stacjonarne salony obsługi.

Klienci zostali indywidualnie poinformowani o zmianie pocztą tradycyjną lub mailową. Od września trwa również kampania PoznajMY się, w trakcie której E.ON przedstawia wartości marki. Mieszkańcy Warszawy i właściciele firm działających w stolicy opowiadają w niej, jak wspólnie z E.ON są w stanie realizować swoje inicjatywy, a także prowadzić biznes kierując się ideą zrównoważonego rozwoju. Dodatkowo uruchomiona została strona eon.innogy.pl, a w mediach trwa kampania informacyjna mająca w prosty sposób przekazać klientom najważniejsze wiadomości dotyczące rebrandingu.