– Żyjemy w czasach nowych mediów i nowych technologii. W komunikacji marketingowej coraz większe znaczenie ma wykorzystywanie nowych osiągnięć nauki, technologii i inżynierii (kto wie czy w przyszłości także nie biotechnologii, inżynierii genetycznej i neurofizjologii?) lub połączenie znanych już narzędzi, tak aby stworzyć produkt / usługę / komunikat w sposób, którego nikt wcześniej nie zastosował. Wyróżniać się w marketingu, to być dysruptywnym – wprowadzać zmiany, które zmieniają reguły gry na rynku – innowacyjność pozwala to osiągnąć. – manifest konkursu Innovation Award 2014.
Innovation Award Media Trendy to inicjatywa wyjątkowa, gdyż w Polsce nie istnieją podobne wydarzenia. Dlatego też jest to jedna z niewielu okazji, aby zaprezentować i docenić na forum publicznym rozwiązania wyróżniające się w branży komunikacyjnej. Oprócz tego, prestiż i unikalność wydarzenia podnosi fakt, że wyniki IAMT są uwzględniane w The Gunn Report For Media.
Zobacz również
„Zmieniaj schematy, łam reguły, wyznaczaj kierunki, zmieniaj reguły, łam schematy, twórz trendy” – to hasło przyświeca tegorocznej edycji Innovation Award Media Trendy i jednocześnie oddaje charakter konkursu. Wydarzenie to jest skierowane do wszystkich podmiotów działających w branży komunikacji marketingowej, które mogą pochwalić się realizacjami ciekawych i inspirujących od strony komunikacyjnej projektów. Powinny one przekraczać granice standardu, rutyny i pokazywać oryginalne, nietypowe, innowacyjne i zmieniające myślenie rozwiązania.
Zgodnie z charakterem konkursu i tegorocznym hasłem, nadchodzącej edycji będzie towarzyszyło kilka zmian. Przede wszystkim ewoluowała sama nazwa. Innovation Award Media Trendy – podkreśla to, co w konkursie najważniejsze, i co wyróżnia go spośród innych konkursów reklamowo-marketingowych, czyli nagradzanie innowacyjności.
Oprócz tego wprowadzony został bardziej rozbudowany formularz zgłoszeniowy. Podmioty zgłaszające swoje projekty/kampanie będą mogły wyczerpująco opisać m.in.: najważniejsze argumenty, które przemawiają za innowacyjnością zgłoszonej pracy, jak powstał pomysł i na czym on polega (insight – konsument/kategoria/marka/technologia, idea komunikacyjna oraz wykorzystany mechanizm), kontekst rynkowy, czy wyzwanie dla innowacyjności.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Wierzymy, że tak zbudowany formularz pozwoli podmiotom zgłaszającym zweryfikować swoje działania pod kątem tego, czy rzeczywiście były innowacyjne, a jurorom ułatwi podejmowanie decyzji. Zależy nam na tym, aby podkreślać wyjątkowość zgłaszanych projektów i pokazywać, jak ważna jest innowacyjność, i że dotyczy ona bardzo wielu dziedzin związanych z komunikacją marketingową. Nie zawsze bowiem oznacza to „odkrycie nowych lądów”, ale też „odkrywanie starych lądów na nowo. – powiedziała Karolina Doberska z MEC Access, członek komitetu organizacyjnego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W tej edycji uwzględniono kilka zmian także w kategoriach konkursowych. Warto wspomnieć o nowej kategorii „Innowacyjne wykorzystanie big data”. Rozbudowana została również kategoria „Open & start up”, do której zgłaszać można projekty i rozwiązania biznesowe związane z komunikacją marketingową, mające wpływ na jej rozwój, dające nową jakość w docieraniu do konsumentów i/lub angażowaniu ich.
Jak co roku najlepsze kampanie będą walczyły o tytuł Grand Prix. Jury wybierze także team mediaplannerski, który w najwyższym stopniu poradził sobie z zadaniem w konkursie Young Media Lions. Dodatkowo przyznane zostaną nagrody specjalne: Człowiek Roku w Mediach, Medium Roku i Wydarzenie Roku na rynku medialnym.
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali Innovation Award Media Trendy, 7 maja 2014 roku w Teatrze Polskim w Warszawie.
Jury oceniać będzie projekty zgłoszone w następujących kategoriach:
I. OPEN & START UP
Podkategorie:
- a) Innowacyjne produkty, usługi, narzędzia badawcze
- b) Innowacyjne platformy cyfrowe (B2B, B2C, aplikacje, programy)
- c) Innowacyjne platformy komunikacji, nowe kanały komunikacji
II. INNOWACJE WYKORZYSTANIE BIG DATA
III. INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE INTERNETU I MEDIÓW INTERAKTYWNYCH
Podkategorie:
- a) Innowacyjne wykorzystanie formatów internetowych
- b) Innowacyjne wykorzystanie social media
- c) Innowacyjne wykorzystanie mobile
- d) Innowacyjne wykorzystanie mobile w kampaniach społecznych
- e) Innowacyjne cyfrowa kampania zintegrowana
- f) Innowacyjne cyfrowa kampania zintegrowana w kampaniach społecznych
IV. BEST USE OF CONTENT
V. INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE KANAŁÓW KOMUNIKACJI
Podkategorie:
- a) Innowacyjne wykorzystanie audio
- b) Innowacyjne wykorzystanie video
- c) Innowacyjne wykorzystanie mediów drukowanych
- d) Innowacyjne wykorzystanie kina
- e) Innowacyjne wykorzystanie reklamy zewnętrznej
- f) Innowacyjne wykorzystanie ambient mediów
VI. INNOWACYJNE AKCJE SPECJALNE I EVENTY
VII. INNOWACYJNA KAMPANIA ZINTEGROWANA
– Sercem i duszą każdej firmy jest kreatywność i innowacyjność – powiedział kiedyś Robert Iger, prezes i dyrektor naczelny The Walt Disney Company. Zapraszamy!
Więcej na: www.mediatrendy.pl
NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.