Wystawa „Innovation Teleport” będzie promowała potencjał Poznania przez pryzmat nowych technologii, kultury, biznesu i designu na największych branżowych wydarzeniach w Europie – m.in. w Paryżu , Berlinie czy Londynie.
W ubiegłym roku Miasto Poznań zrealizowało dwie zagraniczne kampanie promocyjne – w Irlandii i Niemczech. Obie zachęcały turystów do odwiedzenia stolicy Wielkopolski i zaplanowania podróży za pomocą nowo uruchomionej strony internetowej www.poznan.travel. W tym roku, dla odmiany, działania promocyjne skierowane są do profesjonalistów z branży nowych technologii, designu, inwestorów, środowiska startupowego i studentów. Wystawa „Innovation Teleport” to efekt współpracy Miasta Poznania ze Starym Browarem i nawiązanie do przewodniego tematu 8. edycji Art&Fashion Forum, które w tym roku łączyło świat mody i nowych technologii.
Zobacz również
Koncepcja projektu opiera się na wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii – skanowania 3D oraz rozszerzonej rzeczywistości (czyli Augmented Reality), a sama nazwa nawiązuje do futurystycznej techniki teleportacji. Głównym elementem wystawy „Innovation Teleport” jest interaktywna kapsuła, która umożliwia zeskanowanie sylwetki w 3D z wykorzystaniem 60 aparatów fotografujących jednocześnie. Dodatkowo na potrzeby projektu stworzona została interaktywna mapa Poznania, której funkcjonalności można odkrywać za pomocą specjalnej aplikacji wykorzystującej rozszerzoną rzeczywistość. W ten sposób mieszkańcy Londynu, Paryża czy Berlina będą mogli przenieść się do stolicy Wielkopolski i samodzielnie zapoznać się z informacjami z kluczowych dla Poznania obszarów: nowych technologii, biznesu, kultury czy designu.
Wirtualnymi przewodnikami po Poznaniu, w postaci trójwymiarowych modeli wirtualnych, są lokalni liderzy biznesu, innowacji i kultury m.in. Grażyna Kulczyk, projektantka Anna Orska czy twórca znanej na całym świecie kostki Dice+ Michał Bąk. – Innovation Teleport jest niestandardowym zaproszeniem do odwiedzenia Poznania. Dzięki zaawansowanym technologicznie rozwiązaniom, zastosowanym przy projekcie, w niestandardowy sposób akcentujemy dynamiczny rozwój naszego miasta, jego ofertę kulturalną, biznesową czy rekreacyjną – mówi prezydent Poznania, Ryszard Grobelny. – To jednocześnie okazja by pokazać, że na przestrzeni lat stolica Wielkopolski pod wieloma względami stała się nowoczesnym, dynamicznym miastem, krajowym liderem w dziedzinie technologii i że stawia się ją dziś w jednym rzędzie z najbardziej atrakcyjnymi europejskimi metropoliami – dodaje.
Miasto Poznań z projektem „Innovation Teleport” obecne będzie podczas najważniejszych branżowych wydarzeń w Europie, które co roku gromadzą liderów opinii i entuzjastów z dziedziny nowych technologii, biznesu i designu – Chcemy zaistnieć w świadomości nowych grup docelowych, zaprezentować im potencjał Poznania i pokazać, że w stolicy Wielkopolski nawet najodważniejsze wizje mają największe szanse powodzenia – mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta. – Realizacja niestandardowych projektów, to z jednej strony konsekwentne budowanie wizerunku miasta, które podąża za trendami i w swoich działaniach promocyjnych korzysta z nowoczesnej technologii, a z drugiej szansa na przyciągnięcie do Poznania nowych zasobów: ludzi, idei i kapitału – dodaje.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Wystawa „Innovation Teleport” po raz pierwszy zaprezentowana została podczas 8. edycji Art&Fashion Forum. W kolejnych tygodniach będzie promowała Poznań w trakcie Pioneers Festival w Wiedniu, festiwalu Mindtrek w fińskim Tampere, Leaders Connected NOAH Conference w Londynie, BITKOM Trendkongress w Berlinie oraz podczas LeWeb Conference w Paryżu. Zakończenie tegorocznej ekspozycji wystawy zaplanowane jest na grudzień w warszawskim Centrum Nauki Kopernik.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Koncepcję projektu „Innovation Teleport” opracowało i wdrożyło Bridge Design & Technology Research Bureau, a współrealizowało przy wsparciu studia Super Super.