W ramach kampanii wspierającej wprowadzenie przez markę PEPSI butelek rPET, czyli butelek wykonanych w 100% z plastiku z recyklingu, na parterze hali głównej Dworca Centralnego w Warszawie stanęła wielkoformatowa reklama w formie hologramu. Innowacyjny nośnik komunikuje zmianę rodzaju opakowań Pepsi oraz zachęca przechodniów do odpowiedniego sortowania materiałów z tworzyw sztucznych. Aktywacja potrwa do 30 stycznia 2022 r., a w najbliższy weekend konsumenci będą mieli okazję spróbować napoju Pepsi z butelek 100% rPET na hali głównej dworca.
Hologram umieszczony na parterze Dworca Centralnego w kreatywny i angażujący sposób prezentuje nową butelkę napoju Pepsi, która wykonana została w 100% z recyklingu. Nośnik zachęca także przechodniów do odpowiedniego sortowania odpadów plastikowych, co bezpośrednio wpływa na dostępność surowca, z którego produkowane są przyjazne środowisku opakowania. Chcąc dodatkowo zaangażować konsumentów, już w najbliższy weekend marka poczęstuje przechodniów na Dworcu Centralnym napojami Pepsi w butelkach 100% rPET.
Zmiana opakowań na butelki wykonane w 100% z recyklingu to bardzo ważne wydarzenie dla marki PEPSI. Dzięki niej do produkcji naszych butelek wykorzystujemy tylko surowiec wtórny, a zatem ograniczamy ilość wprowadzanego plastiku pierwotnego na rynek – powiedział Kamil Andrzejewski, senior brand manager marki PEPSI. – W ramach kampanii zależało nam nie tylko na zbudowaniu świadomości, że teraz możesz cieszyć się smakiem Pepsi w opakowaniu, które jest bardziej przyjazne dla środowiska, ale także zwróceniu uwagi na kwestię recyklingu przy pomocy angażujących działań, z którymi styka się konsument. Dlatego zdecydowaliśmy się na innowacyjne nośniki, takie jak hologram na Dworcu Centralnym czy citylighty w przestrzeni miejskiej, które w czasie rzeczywistym pokazują liczbę zaoszczędzonych butelek dzięki przedsięwzięciu – dodał Kamil Andrzejewski.
Zobacz również
Hologram powstał dzięki współpracy z Disturbed Media Group & Ingage Media oraz ich technologii Hypergram, która poprzez jakość 4K umożliwia niemalże kinowe doświadczenie. W przeciwieństwie do technologii AR czy VR, aby zobaczyć hologram nie są konieczne żadne dodatkowe urządzenia czy aplikacje, dzięki czemu konsumenci w prosty sposób mogą wejść w interakcję z reklamą.
Aktywacja jest elementem szerszej kampanii marketingowej, która rozpoczęła się z początkiem stycznia 2022 r. i obejmuje działania w TV, digitalu, OOH oraz w punktach sprzedaży.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W grudniu 2021 r. rozpoczęła się produkcja napojów marki Pepsi w butelkach pochodzących w 100% z plastiku z recyklingu. Nowa butelka rPET powstaje ze zużytych opakowań plastikowych, które z żółtych pojemników trafiają do selektywnej zbiórki. Następnie plastik jest poddawany segregacji, przetwarzany w granulat, a ten we włókno poliestrowe, z którego można wytworzyć wiele różnych produktów, w tym nowe opakowania napojów. W ten sposób można skutecznie zapewnić plastikowej butelce kolejny cykl życia i jednocześnie obniżyć poziom emisji CO2.
Słuchaj podcastu NowyMarketing