InPost wprowadza Appkomat InPost oraz nowe funkcje w aplikacji InPost Mobile

Appkomat InPostu to nowy Paczkomat, który uczyni usługi logistyczne bardziej przyjazne dla środowiska. Dodatkowo, pojawiła się nowa funkcja w aplikacji InPost Mobile, która pozwoli nie tylko odebrać, ale też nadać i zwrócić przesyłkę za pomocą „jednego kliknięcia” w aplikacji.
O autorze
1 min czytania 2022-07-12

InPost największa europejska firma oferująca innowacyjne usługi logistyczne dla branży e-commerce po raz kolejny udowadnia, że można skutecznie tworzyć innowacje technologiczne, które przyczyniają się  do  poprawy środowiska naturalnego. Niewątpliwie jedną z nich jest Appkomat InPost, który właśnie pojawiać się w pierwszych polskich miastach. 

Już teraz korzystanie z tradycyjnego urządzenia jakim jest  Paczkomat pozwala obniżyć emisję CO2 nawet o 75%, w porównaniu do poziomu emisji przy  indywidualnych dostawach paczek do domów. W przypadku nowej wersji maszyny jej wpływ na  środowisko będzie jeszcze lepszy.

– Działania na rzecz poprawy środowiska to jeden z kluczowych filarów działalności InPostu i jego strategii ESG. Zawsze staramy się znaleźć rozwiązania, które nie tylko usprawnią czy unowocześnią nasze usługi, ale  realnie przyczynią się do poprawy i obniżenia negatywnego wpływu działalności człowieka na naszą planetę. Jestem pewien, że tak jak wcześniejsze nasze urządzenia, tak nowo zaprojektowany Appkomat InPost stanie się wzorem wskazującym kierunek rozwoju dla procesów logistycznych w e-commerce w XXI wieku – mówi Rafał Brzoska, założyciel i Prezes InPostu.

Appkomat InPost to Paczkomat przyszłości. Wszystko za sprawą nowej zoptymalizowanej i bardziej ergonomicznej konstrukcji samego urządzenia. Do swojego funkcjonowania potrzebuje on  mniej energii elektrycznej niż tradycyjny Paczkomat. Jedną z istotnych zmian, która zaszła w konstrukcji była rezygnacja z dużego ekranu wyświetlania. Brak dużego ekranu i mniejsza ilość komponentów z jakich jest zbudowany, pozwala znacznie zmniejszyć zużycie prądu podczas eksploatacji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Całe urządzenie wygodniej obsługuje się przy użyciu nowej wersji aplikacji InPost Mobile. Wygodne, szybkie nadawanie, odbieranie i zwracanie przesyłek, bez wpisywania numeru telefonu oraz kodu przesyłki, a jedynie za pomocą „jednego kliknięcia” w aplikacji będzie możliwe zarówno w  Appkomacie InPost, jak i w urządzeniach z wbudowanym ekranem. Dodatkowo część z maszyn będzie w przyszłości wyposażona w panele fotowoltaiczne oraz czujniki, które umożliwią sprawdzenie stanu powietrza w  okolicy.  

Pierwsze urządzenia obsługiwane całkowicie przez smartfon będzie można znaleźć w Warszawie i Krakowie, a kolejne będą sukcesywnie pojawiać się  w innych polskich miastach. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Aby móc skorzystać z nadania i odbioru przesyłki z  użyciem aplikacji InPost Mobile, wystarczy pobrać ją na swoje urządzenie z jednego z oficjalnych sklepów: Google Play, App Store lub Huawei AppGallery.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się