…i skuteczny marketing i za pomocą jakich narzędzi, jak pozycjonować i budować markę po to by wyprzedzić konkurencję.
– Wydarzenia takie jak EastMedia pomagają ludziom poznać praktykę stosowaną w branży. Można osobiście zapytać się o to jak ktoś coś zrobił – stwierdziła Anita Kijanka, jedna z prelegentek. – Nic tak nie intryguje człowieka jak inny człowiek – tak rodzą się pomysły na nowe kampanie i współpraca.
Zobacz również
W ciągu dwóch dni uczestnicy usłyszeli 11 prezentacji doświadczonych praktyków, którzy dostarczyli interesujących faktów, inspirowali do działań marketingowych i zdradzili wiele wskazówek jak robić to dobrze.
– Przyszłam posłuchać o doświadczeniach osób z branży, ich dobrych rad, z których mogłabym skorzystać – powiedziała Ewa Celmerowska, jedna z uczestniczek EastMedia. – Interesuje mnie głównie wystąpienie Anny Walaszek z eEngine, gdyż sama pracuje w firmie programistycznej.
Po oficjalnym otwarciu konferencji przez Annę Daszutę-Zalewską, Dyrektor Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego jako pierwszy wystąpił Michał Romanowski z Programa.pl. Mówił on o błędach klientów, które mogą nas dużo kosztować. Następnie Robert Marczak z Landingi.com opowiadał o tym czym są landing pages. Uświadamiał, że dzięki prostej, pojedynczej stronie jaką jest landing, zawierającej jedną akcję do wykonania, np. zapisanie do newslettera, możemy generować ruch i zdobywać konwersję. Dodatkowo do edycji landing pages nie musimy znać języka HTML. Wyjaśnił, że aby stworzyć idealny landing page powinniśmy wykorzystać spójny przekaz marketingowy, chwytliwy nagłówek, przycisk call to action oraz odpowiednie treści.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Po przerwie mieliśmy przyjemność słuchać Ani Walaszek z eEngine Software House, która poruszyła ważny problem konkurowania firm IT o pracowników. Ania pozwoliła nam również wejść wewnątrz swojej firmy i pokazała jak wygląda rekrutacja w eEngine. To nie wszystko! Walaszek uczestnikom eventu zdradziła jak przygotować nowo zatrudnionych programistów do objęcia nowego stanowiska pracy. Maciek Ossowski z GetResponse, przekonywał o tym, że warto pozyskiwać bazę mailingową przy użyciu kodów rabatowych. Dzięki nim zwiększa się wskaźnik otwarć i kliknięć, co skutkuje wzrostem sprzedaży. Ostatnia piątkowa prezentacja rozpoczęła się od małego networkingu – Anita Kijanka z Come Creations Group zmobilizowała uczestników do krótkiej zabawy zapoznawczej, po czym w ożywionej atmosferze mówiła o tym czym różni się promocja warzywniaka od promocji usług IT, o mechanizmach i najczęściej popełnianych błędach. Podkreślała jak ważne jest to by pokazać jak dany produkt/usługa może usprawnić nasze życie. Trzeba opowiadać o korzyściach, bo to przekłada się na sprzedaż, rozpoznawalność marki i zaangażowanie klientów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Drugi dzień konferencji rozpoczął się energetycznym wystąpieniem Kamili Kiersznowskiej z DrTusz, która mówiła o Real Time Marketingu, czyli o reakcjach na ciekawe wydarzenia. Zdradziła jak robić to dobrze, pokazała kila case study ale stwierdziła też, że nie jest to działanie dla każdego. Następnie o koncepcji marketingu w procesie startup opowiadał Krzysztof Grucela z SAIA. Podkreślił, że budowanie sukcesu firmy to budowanie zespołu ludzi, pozyskanie właściwych zasobów, ale bardzo ważne jest to aby się wyróżnić. Nie da się działać bez marketingu, trzeba stworzyć historię odpowiadając na pytania co sprzedajemy, po co to robimy i czy wiemy do kogo chcemy trafić. Z kolei Dominik Wartecki z dotPR wystąpił z przewrotnym tematem „I hate public relations – czyli jak niszczymy swoją własną branżę”. Uświadamiał uczestników, że PR to nie wysyłanie informacji prasowych i wrzucanie postów na fb, tylko dialog czyli skuteczna i efektywna rozmowa, której celem jest przekazanie tego co chcemy. Mówił o tym co jest newsem i jak komunikować się z dziennikarzami, a celem PR jest zmiana emocjonalnego podejścia do marki. PR uwierzytelnia marketing.
Po przerwie na uzupełnienie energii, spotkaliśmy się z Dariuszem Marcem z SAIA, który opowiadał o faktach i mitach sprzedaży w startupie. Z prezentacji prezesa Ekstraklasy, że to nie wiedza jest największą cechą skutecznej sprzedaży, a postawa i motywacja. Zdradził nam kilka osobistych historii – m.in. to, że jego żona jest najlepszym dealem handlowym w życiu. Następnie wystąpił Jarek Grzesica z tematem „Marka trafiająca w środek tarczy”. Mówił o pozycjonowaniu w komunikacji marketingowej, o narzędziach, o stworzeniu korzyści dla klienta. Pozycjonowanie powinno prowadzić do zbudowania marki. Ostatnią prezentację podczas tej edycji EastMedia miał Karol Wyszyński z Los Videos. Opowiadał on o promocji na kanale YouTube, który zapewnia szerokie grono odbiorców. Podkreślał, że najważniejszy jest content, który musi wzbudzać emocje. Wymienił kilka rodzajów dystrybucji jak wykorzystywanie innych kanałów typu wykop, aktualnych trendów, płatnej reklamy, czy współpracy z innymi youtuberami.
Konferencja EastMedia to nie tylko prelekcje, to też świetna okazja do networkingu i poznania ciekawych osób z branży oraz nawiązania współpracy. Skierowana była do wszystkich osób zainteresowanych marketingiem, a w szczególności do właścicieli firm, pracowników działów marketingu, PR, sprzedaży, freelancerów samodzielnie rozwijających własną markę.
Organizatorzy: Białostocki Park Naukowo-Technologiczny, EastCamp Białystok
Partnerzy: DrTusz, PlusBus, bdsklep.pl, Space Monkeys, eEngine, Kawiarnia Fama
Patroni medialni: Dziennik Internautów, Online Marketing Polska, NowyMarketing, MamStartup, Gazeta Wyborcza, BiałystokOnline.pl.