#Instaception, czyli jak rozkochać w sobie Instagrama

#Instaception, czyli jak rozkochać w sobie Instagrama
#Instaception – trend typu fast-fad fashion, który prawdopodobnie wykreował popularny influencer @dom.skii. Makijaż ten stał się viralem na YouTubie i Instagramie w ciągu kilku godzin. Jak wykreować trend, który skradnie serca influencerów i zawładnie instagramowymi feedami?
O autorze
1 min czytania 2018-11-19

Beauty influencerzy tworzą makijaż w okolicy oczu, który odzwierciedla wygląd instagramowego posta (tak, posta!), natomiast reszta twarzy pozostaje saute. W miejscu, w którym znajduje się makeup, influencerzy dodają do niego instagramową ramkę wraz z nickiem, zdjęciem profilowym, komentarzami oraz udostępnieniami. Wszystko ma do złudzenia przypominać instagramowy post.

Trend z przekazem?

Wygląda na to, że nie jest to kolejna, typowa akcja, która nie niesie za sobą nic, poza tysiącami komentarzy i serduszek na Instagramie. Można domniemywać, że trend ten ma drugie dno. Nie bez powodu pozostała część twarzy pozostaje bez makijażu, a sam makeup nawiązuje do Instagrama. Można odnieść wrażenie, że prekursor #instaception stworzył ten makijaż, aby pokazać innym, jak bardzo instagramowa rzeczywistość różni się od prawdziwego życia. Czy taka była jego intencja?

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kto pierwszy, ten lepszy

Influencerzy zainspirowani makijażem swojego „branżowego guru” odwzorowują makijaż twórcy lub tworzą jego interpretację. Panuje zasada – kto pierwszy, ten lepszy. Co to znaczy? O tym dowiecie się z najnowszego raportu TRENDair.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Marketerzy doszukują się drugiego dna w #Instaception, a właściwie w jego przekazie. Co mają na myśli? Czy to kolejny trend, który zniknie tak szybko, jak się pojawił? Zapraszamy do lektury najnowszego TRENDair’a, w którym znajdziecie odpowiedzi na te pytania oraz wskazówki, jak osoby związane z marketingiem branży beauty, mogą wykorzystać ten trend w działaniach dla swojej marki.

 

Roksana Binkowska 
social media manager w agencji reklamowej MDI.

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka social mediów i świata mody. Miłośniczka nowoczesnych rozwiązań oraz najnowszych trendów świata marketingu i PR, a szczególnie mediów społecznościowych. Uwielbia podróżować, a w wolnych chwilach eksperymentuje w kuchni.