- Konwersja z Instagrama była o 300% wyższa niż z mobilnego Facebooka.
- LikeAndBuy.It stał się piątym najważniejszym źródłem ruchu w sklepie.
- Otwieralność Instagramowego mailingu była aż 3 razy wyższa niż standardowego newslettera.
Wyzwanie
Firma Deezee dostrzegła ogromny potencjał Instagrama jako nowego kanału sprzedaży, a nie tylko miejsca do budowania wizerunku. Będąc jednym z liderów modowego e-commerce w Polsce, zgromadzili na Instagramie ponad 70 000 fanów, jednak nie przekładało się to na wzrost sprzedaży. Dlatego też celem DeeZee stało się ułatwienie ścieżki zakupowej do produktów, które marka publikowała na Instagramie.
Z racji tego, że Instagram nie pozwala kierować użytkowników z konkretnych postów w aplikacji bezpośrednio na stronę produktu w sklepie (dostępny jest tylko jeden link w Bio na cały profil), zaczęto poszukiwać alternatywnego rozwiązania.
Zobacz również
“W 2015 Instagram zaczął być naszym najszybciej rozwijającym się kanałem social media. Niestety ogromne zaangażowanie ze strony fanów w żadnym stopniu nie generowało wzrostu sprzedaży. Do czasu, aż nie poznaliśmy LikeAndBuy.It.” – mówi Paweł Grzebyk, Dyrektor Marketingu i E-commerce w DeeZee.pl.
Rozwiązanie
Profil DeeZee został wyposażony w dwie funkcjonalności:
- Link-to-Buy: dedykowany link zakupowy odwzorowujący Instagrama, przekierowujący do zbioru zakupowych zdjęć DeeZee połączonych z podstronami produktów w sklepie.
- Mail-to-Buy: inteligentny produktowy newsletter, wysyłany do zarejestrowanych użytkowników na podstawie Instagramowej aktywności.
Aktywacja i konfiguracja LikeAndBuy.It, które zrewolucjonizowało sprzedażowe wykorzystanie Instagrama DeeZee, zajęła dosłownie 15 minut i już tego samego dnia zaczęła na siebie zarabiać.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Rezultaty
Rezultaty wdrożenia przerosły najśmielsze oczekiwania DeeZee. LikeAndBuy.It w skuteczności działań pobił na głowę mobilnego Facebooka, generując aż 300% wyższą konwersję. Wiadomości produktowe wysyłane do osób obserwujących profil w ramach usługi Mail-to-buy, miały 3 razy większą otwieralność oraz 2 razy większą klikalność niż standardowe newslettery.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
LikeAndBuy.It w zaledwie 30 dni stał się piątym największym źródłem ruchu w sklepie i doskonałym miejscem pozyskiwania nowych klientów, robiąc to z 15 razy większą skutecznością niż remarketing.
Dodatkowo nastąpił ogólny wzrost zadowolenia klientów, którzy wreszcie szybko i sprawnie znajdowali produkty, które zobaczyli na Instagramie. Dzięki LikeAndBuy.It zainteresowany użytkownik trafia od teraz bezpośrednio do strony produktu ze zdjęcia. Marka znacznie skróciła ścieżkę zakupową z tego kanału.
“LikeAndBuy.It sprawił, że Instagram stał się naszym nowym, a zarazem istotnym kanałem sprzedaży, generując realne i mierzalne efekty”, podsumowuje Paweł Grzebyk z DeeZee.pl.