Sierpień na Instagramie upłynął przede wszystkim pod znakiem ślubów, zaręczyn, wydarzeń typu baby shower czy gender reveal. Sotrender przyjrzał się jednak kilku nie mniej ciekawym treściom i wydarzeniom, które mogły umknąć odbiorcom, jeśli nie należą do ich tzw. bańki.
Ed Sheeran podbija Wrocław
W sierpniu odbyły się dwa koncerty Eda Sheerana we Wrocławiu. Początkowo zaplanowany jeden koncert przemienił się finalnie w dwa, ze względu na duże zainteresowanie trasą koncertową artysty. Ed jeszcze bardziej zaplusował u swoich fanów, gdy wraz z Łatwogangiem spontanicznie wybrał się na przejażdżkę rowerową po wrocławskim rynku.
Wydarzenie zostało oczywiście uwiecznione na zdjęciu, które Łatwogang wrzucił u siebie na Instagram.

Jego profil awansował o 92 pozycje pod względem zaangażowania, a wspomniany post był drugim najlepszym postem w kategorii Rozrywka.

Dostałeś mandat? Chodź do Szwejka!
Ciekawą „promocję” przygotowała dla swoich klientów warszawska restauracja U Szwejka. „Dostałeś mandat? Dostaniesz sznycel gratis na pocieszenie” – głosi komunikat w wideo na profilu restauracji.

Dzięki niemu profil awansował o 80 pozycji na wysokie miejsce czwarte w rankingu zaangażowania w kategorii Restauracje i kawiarnie. Był to również drugi najbardziej angażujący post w tej kategorii.

Na uwagę zasługuje jednak także post numer jeden w kategorii Restauracje i kawiarnie.
Należał on do @mamsmakanamaka, czyli McDonald’s, w którym pada pytanie o to, jakie produkty, które zostały wycofane z oferty restauracji, klienci chętnie przyjęliby z powrotem. Takie prośby i sygnały spływały do McDonald’s z pewnością już wcześniej, ponieważ nie tylko znalazły się one w treści posta, ale także już kilka dni po jego publikacji potwierdzono ich powrót do oferty. I to już we wrześniu.
Ostrzeżenie przed sztuczną inteligencją
Na uwagę zasługuje również nowy materiał na profilu @sztuczna_polska, na którym Jacek Jabłoński publikuje treści wygenerowane przez AI dotyczące kultury i życia w Polsce.
Pod koniec sierpnia pojawiło się nowe wideo, przedstawiające wujka korzystającego z ChataGPT na grzybach. Niewinnie zapowiadająca się rolka okazuje się być zarówno przestrogą przed traktowaniem Chata i modeli generatywnych jak wyrocznię, jak również zachętą do korzystania z własnej inteligencji.

Internauci okazali się być zachwyceni rolką: „Świetny materiał na kampanię społeczną!”, „Doskonały materiał, doskonały przekaz!” – takie komentarze pojawiły się pod rolką.
Był to trzeci najlepszy post w kategorii Kultura i sztuka.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
PS Instagram Trends lipiec 2025: zasięgowy sukces Lubelli, rekordowy Łódź Summer Festival i Taniec z Gwiazdami na podium