fot. www.instagram.com
Obecnie około 70 proc. treści potencjalnie interesujących dla użytkownika, nie dociera do niego, ginąc w chronologicznym zalewie*. W związku z tym Instagram zdecydował się pójść w ślady Facebooka czy Twittera i wprowadzić nowy algorytm odpowiedzialny za wyświetlanie treści. Dzięki niemu, w newsfeedzie użytkownika wideo i zdjęcia widoczne będą w kolejności zależnej od m.in. popularności postu oraz relacji i interakcji z osobą go publikującą, liczby polubień, zainteresowań użytkownika, opinii znajomych. Do tej pory odbywało się to w kolejności chronologicznej.
Zobacz również
Dzięki nowemu sortowaniu np. zdjęcie, które może nas interesować, a zostało wrzucone w momencie, kiedy nie używamy aplikacji, będzie na nas czekało na górze, zamiast zginąć wśród chronologicznie wyświetlanej treści.
Wdrożenie algorytmu globalnie może potrwać do kilku miesięcy.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
*blog.instagram.com/post/141107034797/160315-news
Słuchaj podcastu NowyMarketing