fot. www.instagram.com
Obecnie około 70 proc. treści potencjalnie interesujących dla użytkownika, nie dociera do niego, ginąc w chronologicznym zalewie*. W związku z tym Instagram zdecydował się pójść w ślady Facebooka czy Twittera i wprowadzić nowy algorytm odpowiedzialny za wyświetlanie treści. Dzięki niemu, w newsfeedzie użytkownika wideo i zdjęcia widoczne będą w kolejności zależnej od m.in. popularności postu oraz relacji i interakcji z osobą go publikującą, liczby polubień, zainteresowań użytkownika, opinii znajomych. Do tej pory odbywało się to w kolejności chronologicznej.
Zobacz również
Dzięki nowemu sortowaniu np. zdjęcie, które może nas interesować, a zostało wrzucone w momencie, kiedy nie używamy aplikacji, będzie na nas czekało na górze, zamiast zginąć wśród chronologicznie wyświetlanej treści.
Wdrożenie algorytmu globalnie może potrwać do kilku miesięcy.
Meta zapłaci Donaldowi Trumpowi 25 milionów dolarów odszkodowania
*blog.instagram.com/post/141107034797/160315-news
Słuchaj podcastu NowyMarketing