Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Chcesz dowiedzieć się, co działa w wideo marketingu? Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę na IAB HowTo: Highway to Sound & Vision.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

inStreamly: „Live streaming Trendy 2025” [RAPORT]

inStreamly: „Live streaming Trendy 2025” [RAPORT]
Platforma inStreamly opublikowała raport „Live streaming Trendy 2025”. Wynika z niego m.in., że przedstawiciele Generacji Z rezygnują z oglądania telewizji na rzecz obecności na platformie Twitch. Sprawdź pozostałe wnioski płynące z publikacji.
O autorze
2 min czytania 2025-02-18

Jak się okazuje, platforma Twitch bije rekordy popularności wśród osób urodzonych w latach od 1995 do 2012. Z raportu „Live streaming Trendy 2025” wynika, że najpopularniejszy polski streamer generuje miesięcznie prawie 12 milionów godzin oglądania, a 62% jego widzów całkowicie zrezygnowało z telewizji.

Co więcej, aż 77% spośród użytkowników Twitcha w Polsce spędza na streamach ponad 5 godzin tygodniowo. To więcej niż na wszystkich tradycyjnych mediach łącznie.

Na Twitchu można jednak nie tylko grać czy oglądać streamy realizowane przez mniej lub bardziej znanych polskiej publiczności influencerów. Najpopularniejszą kategorią na platformie okazuje się bowiem „Just chatting”, czyli opcja rozmów na żywo. Taki trend udowadnia, że bliskość i więzi społeczne wciąż mają dla nas duże znaczenie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W świecie streamingu relacja między twórcą, widzem a marką jest wyjątkowa. Podczas gdy w tradycyjnych mediach reklamy są często blokowane, na Twitchu 79% widzów uznaje je za sposób wspierania swoich ulubionych twórców. Nasze dane to potwierdzają – kampanie na streamach zwiększają brand affinity średnio o 14 punktów procentowych, a brand recall o 11 punktów. To efekt dostosowania się do specyfiki medium – reklama pojawia się w odpowiednim kontekście, reagując na wydarzenia na streamie czy interakcje z czatem – komentuje Wiktoria Wójcik, współzałożycielka inStreamly.

Reklamy wciąż niepożądane

Kolejnym wnioskiem płynącym z raportu inStreamly „Live streaming Trendy 2025” jest potrzeba blokowania reklam pojawiających się podczas korzystania z social mediów czy internetu w ogóle. Niemal połowa, bo aż 48% pytanych stwierdziło, że na co dzień stosuje oprogramowanie służące blokowaniu reklam w sieci, zaś 16% respondentów przyznało, że korzysta z więcej niż jednej wtyczki o takim zastosowaniu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co ciekawe, użytkownicy Twitcha chętnie blokują reklamy, jednak jednocześnie są zdania, że na streamach jako stanowią one formę wsparcia dla ulubionych twórców. Do takiego sposobu myślenia przyznało się aż 79% uczestników badania.

Esport się zmienia

W przypadku transmisji esportowych rośnie znaczenie tzw. co-streamingów, czyli możliwości komentowania głównej transmisji na żywo przez niezależnych twórców. Co więcej, coraz częściej to streamy prowadzone przez ulubionych, najpopularniejszych twórców zajmują miejsce oficjalnych relacji.

Raport inStreamly „Live streaming Trendy 2025” pokazuje, że w ostatnich miesiącach największym przyrostem liczby followersów mogli się cieszyć kolejno: YoungMulti (+226 381), MrDzunold (+ 169 503) i BanduraCartel (+157 774). Najwięcej obserwujących ma natomiast streamer o nicku IzakOOO (1 972 599).

Publikacja inStreamly pokazuje jeszcze jeden ciekawy trend: użytkownicy Twitcha coraz bardziej cenią sobie naturalność i brak wyreżyserowanych streamów. Liczy się autentyczne podejście i kontakt z odbiorcą, i to właśnie one będą miały kluczowe znaczenie w budowaniu wartości na tej platformie internetowej.

Pełen raport pobierzesz TUTAJ >>

Zdjęcia: raport „Live streaming Trendy 2025”

PS Gaming marketing i e-sport na przełomie 2024/2025