fot. monisphoto.com
Na pewno jest to jeden z najłatwiejszych sposobów zwiększenia bazy klientów oraz pozyskania nowych konwersji. Wystarczy wgrać „facebookowy” baner w formacie 1200×628, logo oraz różne wersje treści reklamowych oraz nagłówków. System automatycznie łączy wgrane zasoby w tekst, obraz i reklamy natywne, a następnie dopasowuje do wszystkich typów i rozmiarów przestrzeni reklamowej. Tym samym dociera do odbiorców na wszystkich etapach ścieżki do zakupu – zarówno po wykazaniu zainteresowania przez klienta, jak i tuż przed dokonaniem zakupu.
Zobacz również
Co odróżnia ten format od standardowych reklam displayowych?
Brak możliwości targetowania, możemy ustawić jedynie docelowy CPA. W inteligentnej kampanii są ustawiane konkurencyjne stawki, gdy dane o skuteczności wskazują na najwyższe prawdopodobieństwo konwersji, i zdecydowanie mniej agresywne stawki, gdy z danych wynika, że prawdopodobieństwo uzyskania konwersji jest niskie. Aby kampania dokonywała prawidłowej optymalizacji, musi wygenerować co najmniej 50 konwersji lub musi minąć okres tzw. uczenia się, który trwa 2 tygodnie.
Kampania wykorzystuje dane o skuteczności do optymalizacji. Łączy dwie metody kierowania: remarketing, dociera do użytkowników, którzy byli na witrynie, oraz automatyczne kierowanie, które sprawdza się w pozyskiwaniu klientów ze środka ścieżki konwersji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Przykładowo celem jest zwiększenie sprzedaży w sklepie odzieżowym. W standardowej kampanii zapewne nie uwzględnimy kierowania na słowo kluczowe ,,smartfony”. Jeśli jednak występuje silny związek między „smartfonami” a sprzedażą ubrań, automatyczne kierowanie będzie obejmować to słowo kluczowe, ponieważ może ono przyczynić się do wzrostu sprzedaży.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Google zapewnia, że dzięki prostocie, dużemu zasięgowi, inteligentne kampanie zapewniają 20% konwersji więcej przy tym samym CPA niż standardowe kampanie displayowe.
Na pewno warto przetestować nową betę, jednak trzeba zachować ostrożność. Jak już wspominałam nie możemy ustawić żadnego targetowania, również wykluczającego, co może nie sprawdzić się w przypadku firm, które nie chcą się wyświetlać się konkretnej grupie użytkowników, np. własnym Klientom.
Myślę, że Inteligentne kampanie w sieci reklamowej mogę być dobrym rozwiązaniem dla kampanii e-commercowych, których głównym celem jest sprzedaż niezależnie od grup użytkowników do których trafia reklama.
Autorka:
Aneta Krystosik
SalesTube, SEM Specialist